|
کدخبر: 198279

خطر بزرگی که کارخانجات فولادی را تهدید می‌کند!

احمد دنیانور رئیس هیئت‌ مدیره شرکت فولاد جنوب در سمینار تخصصی «چالش برق در زنجیره فولاد» گفت: اگر قرار باشد که قطع برق صنایع فولاد به‌صورت مکرر اتفاق بیفتد و برق شرکت‌های زنجیره فولاد به‌صورت مستمر و پایدار تأمین نشود، حتما کارخانجات فولادی نابود خواهند شد و بیش‌ از ۱۵۰ واحد صنعتی فولادی از بین خواهند رفت. به‌صراحت می‌گویم در صورت عدم تأمین پایدار برق شرکت‌های فولادی، حداقل هزاران نفر بیکار خواهند شد و لذا وزارت نیرو و دولت و مجلس باید در تصمیم خود برای تحمیل محدودیت‌های شدید مصرف برق به صنایع فولاد، تجدیدنظر کنند.

صنعت و معدن خطر بزرگی که کارخانجات فولادی را تهدید می‌کند!

احمد دنیانور رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد جنوب در سمینار تخصصی «چالش برق در زنجیره فولاد» گفت: اگر قرار باشد که قطع برق صنایع فولاد به‌صورت مکرر اتفاق بیفتد و برق شرکت‌های زنجیره فولاد به‌صورت مستمر و پایدار تأمین نشود، حتما کارخانجات فولادی نابود خواهند شد و بیش‌ از ۱۵۰ واحد صنعتی فولادی از بین خواهند رفت. به‌صراحت می‌گویم در صورت عدم تأمین پایدار برق شرکت‌های فولادی، حداقل هزاران نفر بیکار خواهند شد و لذا وزارت نیرو و دولت و مجلس باید در تصمیم خود برای تحمیل محدودیت‌های شدید مصرف برق به صنایع فولاد، تجدیدنظر کنند.

دنیانور در این سمینار تخصصی اظهار داشت: حالا که معاونین محترم وزیر نیرو و مدیران وزارت نیرو و وزارت صنعت معدن تجارت حضور دارند و مدیرعامل توانیر نیز بصورت آنلاین در نشست حاضر هستند، بعنوان یک صنعتگر قدیمی و به نمایندگی از همکارانم صاحبان کارخانجات فولادی و صنایع بالادستی و پایین‌دستی فولادی به‌صراحت می‌گویم اگر قرار باشد قیمت هزینه مصرفی برق به این شکل که می‌خواهید اجرا کنید و بین پنج‌ تا شش برابر بشود و دیماند حذف و گواهی ظرفیت جایگزین آن گردد و اگر قرار باشد که برق صنایع فولاد به‌صورت مستمر تأمین نشود، قطعاً آسیب جبران‌ناپذیر بزرگی به صنعت فولاد و مشاغل آن وراد می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد جنوب گفت: کار آفرینان عمر خود را نگذاشته‌اند و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نکرده اند که امروز سرنوشت شان بازیچه تصمیمات جزیره ای، غیر کارشناسی و پشت درهای بسته بشود.

وی ادامه داد: تصمیم قطع برق شرکت‌های فولادی و سیمانی، یک شبیخون به صنعت فولاد و سیمان است. با این روش می‌خواهید سالیانه یک میلیون مسکن بسازید؟!

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها