|
کدخبر: 191063

کاهش قیمت سیمان ادامه دار خواهد بود

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر التهابات بازار سیمان و فولاد کاسته شده و کاهش قیمت این محصولات را هم شاهد هستیم، اما باید این محصولات به قیمت واقعی خود برسند.

صنعت و معدن کاهش قیمت سیمان ادامه دار خواهد بود

سید جواد حسینی‌کیا درباره عدم تامین برق برای صنعت فولاد و سیمان اینکه مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل چه خواهد کرد، اظهار داشت: ما اخیرا جلسه‌ای در مجلس برای بررسی وضعیت فولاد با حضور وزرای صمت و نیرو برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در مجموع ۴ هزار مگاوات از برق صنعت کشور در ماه گذشته قطع و کاهش یافته بود و این مسئله باعث شده بود که تولید فولاد ۹۰ درصد، سیمان ۸۰ درصد و مس ۷۰ درصد کاهش یابد. از سمت دیگر ما تعهدات بازار‌های بین‌المللی را هم در این زمینه داشتیم و کاهش تولید این محصولات باعث التهاب بازار و افزایش قیمت آن‌ها شد.

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تدابیر انجام شده و رایزنی‌هایی که مجلس شورای اسلامی با مسئولان ذیربط داشته است، قرار شد که برق واحد‌های تولیدی با حداکثر ظرفیت تامین شود تا این واحد‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و تعهدات واحد‌های تولیدی و صنعتی هم محقق شود.

حسینی‌کیا تصریح کرد: در حال حاضر تا حدی از آن التهابات اولیه کاسته شده و کاهش قیمت این محصولات را هم شاهد هستیم، اما باید این محصولات به قیمت واقعی خود برسند.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها