|
کدخبر: 183809

وزارت صمت به دنبال توقف خام فروشی در حوزه معدن

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توقف خام فروشی از سیاست‌های وزارت صمت است که این موضوع در حوزه فولاد کشور محقق شده و در بخش معادن نیز گام‌های موثری برداشته شده است.

صنعت و معدن وزارت صمت به دنبال توقف خام فروشی در حوزه معدن

علیرضا رزم‌حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی سبزوار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توسعه واحدهای فرآوری بخش معادن و فولاد کشور میزان ارزش افزوده این محصولات در داخل کشور افزایش چشمگیری می‌یابد.

وی اظهار کرد: شهرستان سبزوار ظرفیت‌های معدنی منحصر به فردی دارد بنابراین وزارت صمت تجهیزات اکتشافی خود را در این منطقه مستقر کرده و امور مرتبط با اکتشاف و سرمایه‌گذاری در این معادن را مورد توجه قرار داده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخایر امید بخش معدنی در حوزه سنگ آهن، مس و کرومیت در سبزوار وجود دارد و این شهرستان معدنی در منطقه خراسان رضوی قابلیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن دارد.

رزم حسینی ادامه داد:  بخش خصوصی در صورت علاقه‌مندی می‌تواند بخشی از عملیات اکتشاف روی پهنه‌های معدنی که معاونت معدنی این وزارتخانه را در شهرستان سبزوار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، برعهده بگیرد.

وی تصریح کرد: اکنون ۱۰۰ درصد از خام فروشی سنگ آهن در کشور جلوگیری شده و به زودی از خام‌ فروشی روی و سرب نیز جلوگیری می‌شود تا با حرکت معادن به سوی فرآوری مواد معدنی میزان ارزش افزوده این اقدام به داخل کشور بازگشته و از این محل اشتغال در کشور ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز در نشست با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان ۳۰ نفر مشکلات خود را مطرح کردند و مصوباتی داشتیم که در کارگروه‌های ملی و استانی مصوبات این سفر را عملیاتی می‌کنیم.

وزیر صنعت افزود: سه پروژه برای ایدرو در سبزوار تعریف شده که یکی از آن‌ها پالایشگاه گیاهان دارویی است که مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شده و دو طرح دیگر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرحله پیگیری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه تسهیلات بانکی نیز عمده نیاز واحدهای صنعتی تأمین سرمایه در گردش است، گفت: در طرح تام و از طریق بانک صنعت و معدن ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مشخص شده که  به واحدهایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند و همچنین احیای واحدهای راکد به چرخه تولید پرداخت می‌شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها