|
کدخبر: 174110

رزم حسینی: امضاهای طلایی را حذف می کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صمت تا جایی که امکان داشته باشد نسبت به حذف امضاهای طلایی اقدام خواهد کرد، گفت: یکی از امضاهای طلایی صدور مجوز برای واحدهای فولادی است که به همه دستگاه ها ابلاغ شده تا هر کس از حوزه صنایع فولادی درخواست مجوزی داشته باشد سریعا اقدام کنند.

صنعت و معدن رزم حسینی: امضاهای طلایی را حذف می کنیم

علیرضا رزم‌حسینی امروز (جمعه-۳۱ اردیبهشت ماه) در نشستی با صنعتگران، معدن کاران و فعالان و نخبگان اقتصادی شهرستان اردستان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این دوره تلاش دارد، تولیدکننده، صادر کننده و واردکننده را تشویق و حمایت کند.

وی با اشاره به هدف گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۰ افزود: آزادسازی شش هزار محدوده و معدن حبس شده کشور اقدامی شجاعانه و خردمندانه بود که واگذاری این معادن برای فعال سازی، فرصت جدیدی برای سرمایه گذاری و اشتغال در کشور ایجاد می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واگذاری معادن حبس شده از طریق مزایده عمومی به افراد دارای اهلیت و صلاحیت، جهش صنعتی و معدنی در کشور به وجود خواهد آورد، اضافه کرد: این اقدام باعث می شود یک فرصت سرمایه گذاری در حوزه معادن و همچنین ایجاد اشتغال فراهم شود.

رزم حسینی تاکید کرد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و بر این باوریم که معدنی را استخراج نکنیم مگر اینکه امکان فرآوری داخل برای ایجاد ارزش افزوده داشته باشد و این مسیر را با جدیت ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت صمت تا جایی که امکان داشته باشد نسبت به حذف امضاهای طلایی اقدام خواهد کرد، گفت: یکی از امضاهای طلایی صدور مجوز برای واحدهای فولادی است که به همه دستگاه ها ابلاغ شده تا هر کس از حوزه صنایع فولادی درخواست مجوزی داشته باشد سریعا اقدام کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تمام تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت این است تا شرایطی را فراهم کند که زمینه رانت و رانت خواری از بین برود تا بسیاری از مشکلات سرمایه گذاران خود به خود از بین برود. البته در این راه موردهجمه همه رانت خواران، مفسدان و ویژه خواران قرار گرفته ایم.

رزم حسینی تصریح کرد: سیاست دیگر وزارت در بخش معدن حمایت از تولیدات ماشین آلات سنگین معدنی ساخت داخل است و هم اکنون در حال شروع مجدد شرکت معتبر و بزرگ هپکو اراک هستیم که همکاران ما نشست هایی را برگزار کردند و امیدواریم نتیجه بخش باشد.

وی اظهار کرد: براساس توافقی که صورت گرفت و هیئت دولت آن را به تصویب رساند تمام اختیارات مربوط به بخش محصولات کشاورزی مانند تامین نهاده های دامی و توزیع، صادرات و واردات محصولات کشاورزی کاملا در اختیارات وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و این وزارتخانه اختیار تام دارد.

وی افزود: سال گذشته صنعت ایران وضعیت خوبی داشت و علیرغم همه فشارهای اقتصادی و بیماری کرونا رشد صنعتی ۸ درصد داشته است و ۱۵۵۷ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشت خورده که یک رشد فاخر برای کشور خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال جشن خودکفایی تولید لوزام خانگی را با بهترین کیفیت برگزار خواهیم کرد، گفت: وزارت صنعت از اینگونه فعالیت هایی که در جهت خودکفایی کشور حرکت کند به صورت جدی حمایت خواهد کرد، حتی اگر برجام هم اتفاق بیفتد سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت تقویت واحدهای تولیدی داخلی و استاده از ابزارهای تعرفه ای برای تنظیم بازار است.

همچنین مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان در بازدید وزیر صمت از این کارخانه با بیان اینکه فولاد کویر اردستان در سه فاز طراحی شده است، گفت: فاز اول این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با قابلیت افزایش به ۲۰۰ هزار تن طراحی شده است. همچنین با اتمام سه فاز برای ۲۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

سینک ساهنی اظهار کرد: کارخانه فولاد کویر اردستان در سه فاز تعریف شده است. فاز اول با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی و قابلیت افزایش این ظرفیت به ۲۰۰ هزار تن در سال تعریف شده است. در فاز دوم ساخت نیروگاه برق به روش بازیافت حرارتی به ظرفیت ۱۶ مگاوات در سال را خواهیم داشت و در سال‌های آتی با اجرای فاز سوم این پروژه شاهد تولید شمش فولادی به روش کوره القایی و به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن خواهیم بود.

 وی افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده در این مجموعه برابر با ۷ هزار میلیارد ریال و شامل دو بخش است؛ بخشی از آن توسط بخش خصوصی از کشور هند و بخش دیگر توسط سرمایه‌گذاری داخلی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان ادامه داد: شیوه تولید آهن اسفنجی در این کارخانه با روش احیای مسقتیم سنگ آهن بر پایه زغال سنگ طراحی شده که از روش های نوین تولید آهن اسفنجی در دنیا به شمار می‌رود. حدود ۲۵ درصد آهن اسنفنجی دنیا به همین روش تولید می‌شود.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    لازم نیست زحمت بکشید دولت تمام شد دقیقه نود تازه میخواهند امضای طلایی راحذف کنند

ارسال نظر