|
کدخبر: 146384

وزیر صمت خبر داد؛

پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای راکد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی غیرفعال و راکد پرداخت می‌شود که این رقم قابل ملاحظه در شرایط اقتصادی فعلی به تحقق جهش تولید کمک می‌کند.

صنعت و معدن پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای راکد

علیرضا رزم حسینی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان افزود: ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی غیرفعال و راکد پرداخت می‌شود که این رقم قابل ملاحظه در شرایط اقتصادی فعلی به تحقق جهش تولید کمک می‌کند.

وزیر صمت ادامه داد: واحدهای غیرفعال سراسر کشور و همچنین واحدهای استان کرمان می‌توانند از این ظرفیت مناسب بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به فعال شدن یک کارخانه روغن نباتی گفت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به صورت جدی پیگیر آن بودند که در چند مرحله مشکل تأمین مواد اولیه روغن نباتی استان کرمان رفع شد.

وزیر صمت و رئیس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های روغن نباتی استان کرمان تا پایان امسال تأمین می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه مشکل تعهدات ارزی واحدهای تولیدی در بخش مابه‌التفاوت از محل بانک مرکزی پیگیری می‌شود عنوان کرد: تأمین ارز واردات در مقابل صادرات در سایت جامع تجارت آزاد است.

وی در رابطه به درخواست تأمین ۲۰ هزار حلقه لاستیک برای نقل و انتقال سوخت گفت: تأمین لاستیک به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده و بخشی از کارها را برون سپاری کردیم و دریافت سهمیه در سامانه وزارت راه توزیع می‌شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها