|
کدخبر: 168836

رزم حسینی: ۸۲ میلیون ماسک در انبارها است

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته و ذخیره سازی بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها خبر داد.

صنعت و معدن رزم حسینی: ۸۲ میلیون ماسک در انبارها است

علیرضا رزم‌حسینی در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) اظهار کرد: بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اقتصاد کشور وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به بسترسازی و فراهم آوری زمینه‌های لازم برای جذب این نقدینگی در بخش تولید است. باید بخش تولید برای سرمایه گذاری سودآور باشد تا سرمایه های سرگردان به سمت این بخش هدایت شوند.

وی با بیان اینکه از طریق سیاست های تامین مالی دولت که تکالیف و وظایف قانونی آن می‌باشد مانند تبصره ۱۸ و تسهیلات رونق تولید نیز در سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده، گفت: بیش از ۷۲۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به بخش تولید تسهیلات بانکی ارائه شده، یعنی از میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده از سوی شبکه بانکی در سال گذشته نزدیک به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است.

وی در ادامه از رشد صنعتی ۸ درصدی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تجارت خارجی کشور در سال گذشته ۷۵ میلیارد دلار و میزان تامین کالا (واردات و صادرات) ۱۴۶ میلیون تن بوده است.

ذخیره سازی بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها

رزم حسینی با اشاره به خودکفایی و صادرات اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا، گفت: بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها موجود است، در حوزه دستگاه‌های ونتیلاتور صادرات محور شدیم و کارخانه‌های شوینده‌ دو یا سه شیفت کار می‌کنند.

وی همچنین از تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق این طرح توسط شرکت‌های برتر (طرح تام) خبر داد و اظهار کرد: برآورد ما این است که رقم قابل توجهی از طریق این طرح به صورت پولی (مالی) و اعتباری به بخش تولید تزریق شود. واحدهای راکد، نیمه تعطیل و ظرفیت‌های خالی را نیز به صورت هدفمند در راستای این طرح تامین مالی خواهیم کرد.

این مقام مسوول خلق پول از مسیر تولیدکنندگان و شرکت های برتر را ضروری دانست و تصریح کرد: در این راستا سال گذشته ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند شناسایی شده است که تفاهم نامه هایی را با آنها امضا کرده و این طرح نیز امسال تداوم دارد. در زمینه برنامه های وزارت صمت برای توسعه صنعتی در مناطق کمتر برخوردار از طریق طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر نیز شرکت های برتر برای حوزه تولید تامین مالی خواهند کرد.

رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه

وزیر صمت در پایان سخنان خود از رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: واردات کالاهای مورد نیاز تولید، تجهیزات و قطعات مورد نیاز کارخانجات به صورت هدفمند دنبال می‌شود و در صورت برداشته شدن تحریم ها نیز سیاست تقویت و تعمیق ساخت داخل تداوم دارد.

گفتنی است که در آیینی با حضور علیرضا رزم حسینی «وزیر صمت» تفاهم نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) میان ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صمت و بانک تجارت(به عنوان بانک عامل) به امضا رسید.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر