|
کدخبر: 163039

تقاضا برای مس دو برابر می‌شود

طی سه دهه آینده با ادامه توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر و تقویت زیرساخت‌ها، تقاضا برای مس نیز دو برابر خواهد شد.

صنعت و معدن تقاضا برای مس دو برابر می‌شود

لورا تیلر Laura Tyler کارشناس ارشد فنی بی اچ پی بیلیتون BHP Billiton با بیان این مطلب عنوان کرد: شرکت‌های معدنی برای رسیدن به عصر طلایی اکتشاف باید روش‌های قدیمی را کنار بگذارند.

وی افزود: حذف روش‌های قدیمی، راه ورود به عصرطلایی اکتشافات است و بخش معدن به لطف توانایی فناوری در نمایش سیستم‌های تحت پوشش به سوی عصر طلایی در حال حرکت است.

وی با اشاره به تجربه اکتشاف فلزات در سد بلوط واقع در جنوب استرالیا گفت: شرکت‌ها باید تکنولوژی را به گونه‌ای مورد استفاده قرار دهند که عمق ۴۰۰ متری زمین را همچون سطح زمین شفاف و روشن سازند.

تیلر که در کنفرانس انجمن توسعه‌دهندگان و آینده پژوهان ۲۰۲۱ در تورنتو کانادا سخن می‌گفت، تصریح کرد: شرکت بی اچ پی تنها در ۴ سال توانست به سیستم معدنی با پوشش بیش از ۸۰۰ متر در عمق زمین با توانایی جداسازی شامل ۵۸ متر در ۲.۴۹ درصد مس و ۱.۲ گرم طلا در هر تن در مناطق وسیعی دست یابد.

وی ادامه داد: در بیش از ۲ قرن ما به دنبال کشف کانسارها بودیم. اما این‌ها کوچک‌ترین مقیاس‌ها هستند بنابراین به‌وسیله سیستم‌های معدنی سخت‌ترین ذخایر را در حد توان آن‌ها می‌توان کشف کرد.

تیلر اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد با هدف ورود به عصر طلایی اکتشاف، مرکز اکتشاف معدنی خود را در تورنتو تأسیس کند. همچنین در اوت ۲۰۲۰ میلادی توافق‌نامه‌ای را با شرکت اکتشافی میدلند Midland به منظور تأمین مالی اکتشاف نیکل در شمال کبک کانادا به مدت حداقل ۲ سال امضا کرده است.

کارشناس ارشد بی اچ پی خاطرنشان کرد: کاربرد نیکل در تکنولوژی تولید باتری نقشی بسیار اساسی در تلاش‌های جهانی برای کربن‌زدایی ایفا می‌کند. بنابراین به منظور تأمین نیکل مورد نیاز فناوری باتری برای نسل بعد و نیز پیش‌بینی تقاضای خودروهای هیبریدی و برقی باید تولید نیکل ۴ برابر شود.

تیلر گفت: از سوی دیگر، این شرکت در حال اجرای پروژه معدن پتاس جانسن در کانادا با مجوزهای اکتشاف و اجاره معدن بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع است.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر