|
کدخبر: 160994

افزایش صدور مجوزهای معدنی در سال ۹۹

از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، تمامی مجوزهای معدنی صادر شده به لحاظ تعدادی، میزان اشتغال افراد در معادن و سرمایه‌گذاری صورت گرفته به جهت اکتشافات جدید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته‌ است.

معدن افزایش صدور مجوزهای معدنی در سال ۹۹

بر اساس گزارش وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت)، میزان صدور مجوزهای معدنی و میزان اشتغال در معادن گرچه افزایشی بوده است اما این افزایش زیر ۱۰ درصد و برای پروانه اکتشاف زیر یک درصد است.

در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ معادل ۸۸۷ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به ۸۸۲ فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ۰.۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین طی مدت مذکور سال جاری با افزایش ۲.۴ درصدی در صدور گواهی کشف معادن، ۴۷۰ فقره از این مجوز معدنی صادر شده است. در مجموع ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۴۵۹ فقره گواهی کشف صادر شده بود.

طبق آمار وزارت صمت، در صدور پروانه بهره‌برداری طی ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال بیشترین رشد صدور مربوط به پروانه بهره‌برداری است که با رشد ۷.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۵۲۳ فقره صادر طی ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ به ۵۶۶ فقره در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رسیده است.

اما بیشترین درصد رشد این گزارش مختص سرمایه صرف شده برای عملیات اکتشاف است که در مجموع ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۲ درصد افزایش یافته است. سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، در ۱۱ ماهه امسال ۱۳۰۲ میلیارد ریال است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱۵ میلیارد ریال صرف شده بود.

همچنین میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳.۳ درصدی داشته است. در ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۴۱۶ نفر مشغول شدند اما در مدت مشابه سال جاری، میزان اشتغال در این حوزه به ۴۵۶۳ نفر رسیده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها