|
کدخبر: 161377

قیمت تیبا در آستانه سال نو چقدر است؟

بررسی قیمت ها در کف بازار خودرو نشان می دهد قیمت تیبا ۲ ، تیبا صندوق دار و تیبا صندوق دار آپشنال در روز ۲۹ اسفندماه ۹۹ اندکی گران تر شده است.

صنعت و معدن قیمت تیبا در آستانه سال نو چقدر است؟

در حالی که روزهای پایان امسال بازار خودرو شاهد یکی از راکدترین ایام خود بود و قیمت اغلب خودروها روند کاهشی را طی می کرد بررسی ها و گزارش های میدانی حاکی از تغییر جهت بازار و روند رو به رشد اما بسیار خزنده قیمت برخی خودروها طی یکی دو روز اخیر است.

نکته قابل توجه این که خودروهایی که قیمت آنها رو به افزایش گذاشته ، همان خودروهایی هستند که مورد توجه طیف کم درآمد جامعه قرار دارند و محصولات پرتیراژ دو خودروساز بزرگ کشور نیز به شمار می روند.

افزایش ۲ تا ۴/۵ میلیونی قیمت انواع تیبا و همچنین پراید وانت یا همان سایپا ۱۵۱ را در آستانه سال نو می توان به افزایش تقاضا برای این خودروها نسبت داد. تیبا ۲ که قیمت آن در روزهای ارزانی به حدود ۱۲۲ میلیون تومان هم رسیده بود اکنون در بازار ۱۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت می خورد. تیبا صندوق دار را هم می توان این روزها با قیمت ۱۱۸ میلیون تومان خریداری کرد در حالی که ابتدای هفته قبل این خودرو به ۱۱۵ میلیون تومان رسیده بود.

سواری دیگر سایپا که کم کم به بازار راه پیدا کرده تیبا صندوق دار آپشنال است که با اندکی افزایش قیمت روبرو شده و اکنون با قیمت ۱۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

تفاوت تیبا آپشنال با تیبا معمولی

بد نیست بدانید این تیبا با تیبای صندوق دار معمولی تفاوت فنی خاصی ندارد و از همان موتور و همان گیربکس استفاده می کند اما در نمای جلو تیبا آپشنال از نوار کرومی در جلو‌پنجره استفاده شده است. ضمنا زیر سپر جلو مشکی رنگ شده و در‌نمای کناری هم از آینه‌های با طراحی مشابه با کوییک استفاده شده و بر‌چسب تیبا‌پلاس زیر آن نصب شده‌است.

ناگفته نماند که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو پارس سال هم در بازار اندکی افزایش داشته و اولی به قیمت ۱۸۷ میلیون تومان و دومی به قیمت ۲۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده که حاکی از گرانی ۵ میلیونی این دو خودرو در آستانه سال نو است.

 

 

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها