|
کدخبر: 157906

این آغاز بازار گاوی فلزات است

کامودیتی‌ها در بازار جهانی طی چند روز وضعیت چندان مناسبی نداشتند؛ به طوری که شاهد عقب‌نشینی مس از نزدیکی ۹۶۰۰ دلار به حدود ۸۹۰۰ دلار بودیم.

صنعت و معدن این آغاز بازار گاوی فلزات است

اما تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی به مشتریان خود گفته‌اند که اکنون شاهد آغاز یک بازار گاوی و مثبت ساختاری در کامودیتی‌ها هستیم، البته به جز روی که با کمبود ساختاری مواجه است.

به باور آن‌ها قرنطینه‌های کرونا باعث ایجاد شکاف در مصرف کالاها و خدمات شده است و تقاضای بیشتری از طرف خانوارها و دولت ایجاد می‌کند، در حالی که گسترش ویروس را هم محدود کرده‌اند. آنها به اختصار از «REV» برای توصیف آنچه در حال رخ دادن است استفاده می‌کنند؛ یعنی حروف اول این سه عبارت: سیاست‌های بازتوزیع (Redistributional policies) ، سیاست‌های محیط زیستی (Environmental policies) و تطبیق‌پذیری در ابتکارات زنجیره تامین (Versatility in supply chain initiatives).

به عقیده این تحلیلگران بازار گاوی فلزات توسط تقاضا متولد می‌شود، نه عرضه: «شاهد آن هستیم که عرضه در تمام بازارها در تلاش برای دنبال کردن تقاضا است ولی نمی‌تواند خود را به آن برساند. علاوه بر این، کامودیتی‌ها رابطی ضروری هستند بین تقاضای رو به رشد، ارزش دلار تضعیف شده و تورم. به همین دلیل نیز هست که آن‌ها به صورت آماری بهترین پوشش‌دهنده سرمایه‌گذاران در برابر تورم هستند.»

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها