|
کدخبر: 156512

افتتاح خط تولید گیربکس ۶ سرعته توسط وزیر صمت

وزیر صنعت خط تولید نخستین گیربکس شش سرعته در کشور که توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است را در کارخانه نیرو محرکه افتتاح کرد.

صنعت و معدن افتتاح خط تولید گیربکس ۶ سرعته توسط وزیر صمت

در مراسمی با حضور وزیر صمت، استاندار قزوین، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان، بهره برداری از تولید انواع گیربکس های شش سرعته در شرکت نیرو محرکه در شهر صنعتی البرز قزوین آغاز شد.

این شرکت در زمینه تولید انواع گیربکس خودرو، قطعات گیربکس و جعبه دنده صنعتی با سرمایه گذاری ۴۸۰ میلیارد ریال و ۲ هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال در شهر صنعتی البرز مشغول به فعالیت است.

این واحد تولیدی قادر است سالانه دو میلیون و ۱۰۰ هزار عدد انواع گیربکس خودرو و ۵۶۸ هزار عدد قطعات گیربکس جعبه دنده صنعتی تولید کند.

در طرح توسعه این شرکت با ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری زمینه تولید سالانه ۴۰ هزار عدد گیربکس پژو ۳۰۱ پیش بینی شده است.

در حال حاضر ۷۰ درصد نیاز خودروسازان کشور را شرکت نیرو محرکه تامین می‌کند و قرار است تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه گیربکس در این شرکت تولید شود.

تولید این محصول باعث ٨٧ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور می شود.

افتتاح چند واحد تولیدی، بازدید از چند کارخانه، دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر صنعت در سفر به قزوین است.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها