|
کدخبر: 151656

ایران خودرو گیربکس اتوماتیک می سازد

مقیمی در مورد همکاری این مجموعه با شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: تا امروز بیش از ۱۰۰ قطعه از قطعاتی را که در تولیداتمان نیاز داشتیم و قبلاً از خارج از کشور تامین می‌کردیم، از طریق ظرفیت‌های داخلی فراهم کرده‌ایم.

خودرو ایران خودرو گیربکس اتوماتیک می سازد

مقیمی گفت: درحال‌حاضر با مجموعه جهاد دانشگاهی قراردادی برای تولید گیربکس اتوماتیک مربوط به بحث تی‌سی‌یو منعقد شده است.

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو در مورد همکاری این مجموعه با شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: تا امروز بیش از ۱۰۰ قطعه از قطعاتی را که در تولیداتمان نیاز داشتیم و قبلاً از خارج از کشور تامین می‌کردیم، از طریق ظرفیت‌های داخلی فراهم کرده‌ایم.

او افزود: بخش قابل توجهی از این قطعات از طریق همکاری‌هایی که با شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، دنبال شد.

مقیمی گفت: امروز حدود ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در شبکه فعالیتی ما قرار دارند که تعدادی از این شرکت‌ها توانسته‌اند نیازمندی‌های ما را به نمونه‌سازی برسانند، بخشی از این شرکت‌ها در مرحله قرارداد و بخشی در مرحله پروپوزال هستند که نیازمندی‌های ما را از طریق طرح‌هایی که پیشنهاد می‌کنند به سرانجام می‌رسانند.

او ادامه داد: در مجموع ارتباط ما با این مجموعه‌ها ارتباط خوبی شده است. درحال‌حاضر با مجموعه جهاد دانشگاهی قراردادی برای تولید گیربکس اتوماتیک مربوط به بحث تی‌سی‌یو منعقد شده و امیدوارم با میزان پیشرفتی که گزارش شده است، از طریق این مجموعه اهدافمان را به سرانجام برسانیم.

مقیمی افزود: به طور کلی همکاری‌های ما می‌تواند در حوزه‌های مختلف باشد؛ برای مثال در بحث مربوط به الکتریکال خودرو، وابستگی به خارج از کشور بالاست. در کشور هر ظرفیتی وجود داشته باشد که بتواند نیازمندی‌های ما را برطرف کند ما از آن ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم. مجموعه جتکو ایران‌خودرو در حوزه برق و الکتریکال درحال‌حاضر ماموریت پیدا کرده است کل پلتفرم برق و الکتریکال خودرو را در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری، داخلی‌سازی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها