|
کدخبر: 152071

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

یزد بهشت سرمایه‌گذاری ایران است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، این استان را بهشت سرمایه گذاری ایران دانست و گفت: دلایل متعددی از جمله تسریع در صدور مجوز، رکوددار ثبت سفارش و ... یزد را به بهشت سرمایه گذاری ایران تبدیل کرده است.

صنعت و معدن یزد بهشت سرمایه‌گذاری ایران است

محمدرضا علمدار یزدی، چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان یزد با بیان اینکه یزد بهشت سرمایه گذاری ایران است، اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار از ابتدا در دستور کار ما بود و تسریع در صدور مجوزها به عنوان یک اولویت پیگیری می شود.

وی، صدور معافیت های گمرکی را نیز از جمله دلایل تبدیل یزد به بهشت سرمایه گذاری ایران اعلام کرد و گفت: از سال ۹۴ تاکنون، یزد رتبه اول صدور معافیت های کمرگی را را به خود اختصاص داده است.

علمدار یزدی ادامه داد: هزار و ۱۹ طرح نیمه تمام صنعتی در استان یزد با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومان وجود دارد که این میزان طرح در دست احداث نیز یزد را به بهشت سرمایه گذاری ایران تبدیل کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد: در فرآیند سرمایه گذاری از طرح تا پروانه بهره برداری اگر مانعی وجود داشته باشد در کارگروه های مختلف از جمله کارگروه رفع موانع تولید و سایر کارگروه ها، رفع و مسیر سرمایه گذاری هموار می شود.

علمدار یزدی اظهار داشت: در ثبت سفارش‌ها نیز که به طور عمده مربوط به مواد اولیه کارخانجات است، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده ایم و ثبت این رتبه نشان از شرایط خوب یزد برای سرمایه گذاری دارد.

وی، آمار صادرات و واردات استان یزد را نیز دلیل پویایی اقتصاد صنعتی استان یزد برشمرد و گفت: ۸۰۰ قلم کالا در استان یزد تولید می شود که ۴۰۷ مورد آن به ۹۰ کشور صادر می شود و رشد صادرات استان یزد دو برابر رشد صادرات کشور است.

علمدار یزدی، نقش استاندار یزد، امام جمعه، صنعتگران، دادگستری و تشکل‌های بخش خصوصی را در این موفقیت‌ها اثرگذار دانست و بیان کرد: تشکل های بخش خصوصی که بازوی توانمند دولت هستند در رسیدن به اهداف اقتصادی و صنعتی استان بسیار حائز اهمیت هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها