|
کدخبر: 145899

هزار شرکت راکد وارد چرخه تولید شدند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور از ابتدای امسال تاکنون پس از احیا و بازفعال سازی، به چرخه تولید بازگشتند.

صنعت و معدن هزار شرکت راکد وارد چرخه تولید شدند

اصغر مصاحب روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر بیان کرد: با تلاش‌ انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی راکد در سطح کشور پس از احیا، فعال‌سازی و به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت صمت در سال جهش تولید احیا و باز فعال‌سازی تعدادی از واحدهای صنعتی خارج شده از چرخه تولید است که استان خوزستان در این عرصه فعالیت خوبی داشته است.

سرپرست صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: سهم خوزستان از این تعداد ۴۰ واحد بوده و بر اساس برنامه‌ریزی این رقم تا پایان امسال به حدود ۶۴ واحد می‌رسد.

وی بیان کرد: ستاد تسهیل برای کمک و حمایت از صنایع تولیدی کوچک از ظرفیت این ستاد و کمک بانک‌ها برای جانشینی و جدا شدن از تملک بانک‌ها، مصوبات خوبی داشته است.

مصاحب افزود: استفاده از ظرفیت بخش‌های دیگر به منظور کمک به بازگشت واحدهای صنعتی غیرفعال به چرخه تولید انجام شد که این موضوع اجتناب ناپذیر است زیرا علاوه بر رشد اقتصادی، افزایش تولید را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در کشور بیان کرد: بازگشت واحدهای تولیدی غیرفعال به چرخه تولید در اشتغال کشور تاثیر زیادی خواهد داشت زیرا اکنون ایجاد اشتغال یک ضرورت برای کشور است.

مصاحب با تاکید بر همکاری و ارتباط بسیار خوب سازمان منطقه آزاد اروند با وزارت صمت، گفت: منطقه آزاد اروند ارتباط بسیار خوبی با حوزه صنعت داشته و این همکاری در سطح کشور نیز نمود داشته است؛ این منطقه به عنوان الگو برای دیگر مناطق در هم افزایی با حوزه صنعت است.

وی افزود: باز فعال کردن ۱۴ واحد صنعتی راکد در منطقه آزاد اروند و برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی ۱۶ واحد صنعتی دیگر تا پایان سال اتفاق بزرگی است.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در بخش صنایع کوچک ۲۵ نوع حمایت در حوزه‌های مختلف از واحدهای تولیدی وجود دارد بیان کرد: واحدهای تولیدی فعال در حوزه‌های مختلف مانند تامین مالی، توسعه صنعتی انتقال فناوری، توسعه بازار، حوزه سرمایه‌گذاری و غیره به شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان مراجعه کنند و از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

معاون وزیر صمت خواستار رفتن صنایع کوچک و متوسط به سمت پذیرش فرا بورس شد و ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارد تا به صنایع کوچک و متوسط کمک مالی و مشاوره‌ای کند.

مصاحب، افزود: پلتفرمی برای تامین مالی (زنجیره ی تامین) بنام سکو با همکاری و پشتیبانی بانک ملی و طراحی بخش خصوصی طراحی شده که پیشنهاد می‌شود تولید کنندگان، تامین‌کنندگان مواد اولیه، توزیع‌کنندگان و صادرکنندگان در این پلتفرم حضور داشته باشند، این یک مدل جدید برای تامین مالی واحدهای صنعتی است.

وی گفت: تفاهمنامه سه جانبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان منطقه آزاد اروند و برنامه و بودجه با هدف کمک به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر منعقد شد که بر اساس آن و به نسبتی که طرفای موضوع به آن ورود کنند وزارت صمت نیز به تعهداتش پایبند خواهد بود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج‌فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها