|
کدخبر: 122386 سجاد صفری

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

حمایت از سرمایه داران برای توسعه اشتغال روستایی

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه برخی از افراد روستایی از نحوه بروکراسی اداری شاکی هستند و معتقد هستند که برای اخذ پروانه ساخت یک واحد مسکونی، مدت‌ها در ادارات دولتی در حال رفت و آمد هستند و کار آنها به طول می‌انجامد. که اینگونه، رویه‌ها باعث می‌شود افراد روستایی دلسرد و پشیمان شوند در صورتی که نباید اوضاع چنین باشد و بایستی در اسرع وقت به کار آنها رسیدگی شود.

اقتصاد حمایت از سرمایه داران برای توسعه اشتغال روستایی

ساوه و زرندیه یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و تولید و صنعت در این شهرستان‌ها در سال‌های گذشته با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بود. برای در جریان قرار گرفتن اوضاع صنعت و تولید در این شهرستان‌ها با نماینده مردم این مناطق در مجلس یازدهم شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد سبزی در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در پاسخ به این پرسش که درحال‌حاضر، اوضاع تولید و صنعت در حوزه انتخابیه شما چگونه است و با چه مشکلاتی روبه‌رو است؟ اظهارکرد: ساوه و زرندیه یکی از قطب‌های صنعتی کشور است که در سال‌های گذشته تولید و صنعت در این مناطق با مشکلاتی روبه‌رو بود ولی خوشبختانه در یکی دو سال اخیر و با پیگیری‌های مسئولان استانی و محلی شرایط صنعت و تولید بهبود یافته است.

وی افزود: واحدهای تولیدی این مناطق به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هر چند مشکلاتی پیش روی آنها است ولی این مشکلات باعث نشده است که فعالیت آنها متوقف شود.برخی از واحدهای تولیدی این مناطق با ظرفیت حداکثری مشغول به کار نیستند اما همچنان به تولید مشغول هستند.

محمد-سبزی

این نماینده مجلس در ادامه، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرستان زرندیه به فعالیت مشغول هستند و با توجه به اینکه این واحدها با ظرفیت‌های مختلف دارند کار می‌کند ولی با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستند آن ها برای تکمیل نیروی کار مجبور هستند از تهران نیرو به کار گیرند و سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته‌اند.

بروکراسی اداری مشکل پیش روی روستائیان

نماینده مردم ساوه و زرندیه در پاسخ به این پرسش که برای توسعه اشتغال روستایی در کشور و حوزه انتخابیه شما چه اقداماتی نیاز است انجام شود؟ گفت: در سال‌های گذشته شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها بودیم ولی خوشبختانه درحال‌حاضر این روند معکوس شده است و افرادی که قبلا از روستا به شهرها مهاجرت کرده‌اند دارند به روستاها بر می‌گردند که نیاز برای اشتغال آنها و توسعه اشتغال روستایی توسط مسئولان کشوری و استانی تصمیماتی اتخاذ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبزی، اظهارکرد: بدون شک در هر روستایی چند افراد سرمایه دار وجود دارند که اگر از آنها حمایت شود خواهند توانست زمینه تولید و اشتغالزایی در روستا را فراهم کنند و مسئولان بایستی از این افراد حمایت‌های لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد روستایی از نحوه بروکراسی اداری شاکی هستند و معتقد هستند که برای اخذ پروانه ساخت یک واحد مسکونی، مدت‌ها در ادارات دولتی در حال رفت و آمد هستند و کار آنها به طول می‌انجامد که اینگونه، رویه‌ها باعث می‌شود افراد روستایی دلسرد و پشیمان شوند در صورتی که نباید اوضاع چنین باشد و بایستی در اسرع وقت به کار آنها رسیدگی شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم شورای اسلامی، بیان کرد: ایران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه کشاورزی برخوردار است و اگر به این حوزه بیشتر از گذشته توجه شود می‌تواند زمینه اشتغالزایی بسیاری برای جوانان روستایی فراهم کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبزی، تصریح کرد: شهرستان زرندیه از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی برخوردار است و توجه به این بخش و تسریع امور، می‌تواند باعث ایجاد رونق و تولید در روستاها شود و نیاز است به بخش کشاورزی و اشتغال روستایی در این مناطق بیشتر توجه شود.

نباید در حق کشاورزان اجحاف شود

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا درحال‌حاضر، مجوز حفر چاه کشاورزی صادر می‌شود، گفت: با توجه به مشکلاتی که کشور در زمینه تامین آب دارد درحال‌حاضر مجوز حفر کشاورزی صادر نمی‌شود و یکی از برنامه‌ها این است که مجوز برخی از چاه هایی که در گذشته صادر شده است باطل شود و پلمب شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبزی، اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که کشاورزان خرد با مشکلات کمبود آب روبه‌رو هستند و در برخی روستاها مشاهده می‌شود که تعداد بسیاری از کشاورزان آب مورد نیاز خود را از یک حلقه چاه تامین می‌کنند در صورتی که در برخی از روستاها یک کشاورز کلان که زمین‌های بسیاری در اختیار دارد چند چاه کشاورزی نیز دارد و برای تامین آب زمین‌های خود با هیچ مشکلی روبه‌رو نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر تصمیم بر این است که تعداد چاه‌های کشاورزی تعدیل شود بایستی مطالعات کاربردی و مهمی در این خصوص انجام شود تا در حق کشاورزان خرد اجحاف نشود و نمی‌توان یک حلقه چاه را پلمب کرد در صورتی که ۳۰۰ کشاورز از طریق آن آب مورد نیاز محصولات زراعی خود را تامین می‌کنند و در مقابل چند حلقه چاه در اختیار یک کشاورز باشد.

ارسال نظر