|
کدخبر: 143152

ثبت ۴۳۳۷ تخلف طی۸ ماهه اول سالجاری یزد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از ۶۸۴۴۱ مورد بازرسی و ۴۳۳۷ مورد پرونده تخلف طی هشت ماهه اول سال جاری در استان یزد خبرداد.

صنعت و معدن ثبت ۴۳۳۷ تخلف طی۸ ماهه اول سالجاری یزد

محمدرضا علمداریزدی افزود:  طی هشت ماهه اول سال جاری تعداد ۶۸ هزار و ۴۴۱ واحد صنفی و غیر صنفی در بخشهای مختلف تولیدی، توزیعی وخدماتی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۸۸۵ مورد تخلف کشف و در قالب ۴۳۳۷ فقره پرونده به ارزش بیش از ۲۳۹ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال در زمینه تخلفات احتکار، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و سایر تخلفات، جهت رسیدگی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

 

علمدار یزدی گفت: در این مدت ۳۶۰۱ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ستاد خبری دریافت گردیده است که بیشترین تماسهای تلفنی صورت گرفته در زمینه گرانی و یا اطلاع از قیمت گوشت، مرغ، شیر ، لبنیات، تخم مرغ و سایر مواد غذایی، لوازم خانگی، آهن الات و مصالح ساختمانی بوده و مابقی بعنوان شکایات مردمی ثبت و جهت رسیدگی به واحدهای بازرسی این سازمان و بازرسی اصناف ارسال شده است.

وی افزود: از اولویتهای مهم سازمان رصد و پایش بازار و اجرای طرحهای نظارتی، درج قیمت کالا و صدور فاکتور خرید توسط واحدهای صنفی میباشدکه با همکاری اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: ثبت ورود و خروج و اعلام موجودی کالا در انبارها و مراکز نگهداری کالا نیز صرفا از طریق سامانه جامع انبارها ملاک عمل گردیده و  اعلام موجودی خارج از بستر سامانه مزبور اعتباری  نداشته و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول اعلام موجودی نخواهد شد.

علمداریزدی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت با مردم است و همشهریان محترم میتوانند گزارشات  و نظرات خود را با این سازمان در میان بگذارند.

منبع: به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد،

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها