|
کدخبر: 140588

زنجیره فولاد افتخار ایران

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و مدیرعامل‌های شرکت‌های صنعتی در مجوعه گندله‌سازی مادکوش برگزار گردید.

صنعت و معدن زنجیره فولاد افتخار ایران

ابتدا خلیل قاسمی گزارشی از آخرین وضعیت واحدهای صنعتی و معدنی در استان و همچنین مسائل و مشکلات شرکت گندله‌سازی مادکوش در تامین خوراک و مواد اولیه این مجموعه ارائه نمود و گفت: بر اساس رتبه‌بندی که از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت اعلام شده استان هرمزگان سومین استان فولادی کشور معرفی شده است که جا دارد توجه ویژه‌ای به این حوزه در هرمزگان شود.

در ادامه اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت یکی از افتخارات جمهوری اسلامی را وجود زنجیره فولادی در کشور دانست و افزود: ما در گذشته وارد‌کننده فولاد به کشور و در مقابل صادر‌کننده سنگ آهن خام بودیم به طوری که در سال ۹۲ صادرات سنگ آهن خام ۲۶ میلیون تن بوده و امروزه به کمتر از یک میلیون تن کاهش رسیده‌ایم و با همت و تلاش کارشناسان داخلی تکنولوزی فرآوری و تبدیل به کنسانتره در کشور امکان‌پذیر است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمنان و همچنین شیوع ویروس کرونا در جهان و کشور هستیم زنجیره تولید فولاد کشور متوقف نشده و امسال شاهد تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور و رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد نسبت به سال گذشته   می‌باشیم.

وی درادامه اظهارکرد: کشور ایران و چین دو کشوری هستند که تولید فولاد آنها در جهان با وضعیت کنونی رشد داشته است هرچند کشور ایران علاوه بر شیوع ویروس کرونا تحریم‌های ظالمانه را هم داشته است. و این کار بزرگی است که در چنین شرایطی زنجیره فولاد کشور بر اساس داده‌ها رشد ۱۰ درصدی شاهد هستیم.

اسماعیلی عنوان کرد: سیاست دولت و وزارت صمت قطعا در صدد حمایت و تقویت از زنجیره فولاد کشور است که در این راستا مهم‌ترین و محوری‌ترین بخش در این زنجیره موضوع صادرات است. که امیدواریم با بالا بردن توان ظرفیتی و همچنین صادراتی کشور خام فروشی را به صفر برسانیم.

در پایان معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان عنوان کرد: از ابتدای حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان تاکنون تحولات مهمی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس به ویژه در زمینه جذب سرمایه گذاری‌های جدید در این منطقه، به وقوع پیوسته که بخش مهمی از موانع پیش روی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی در زمینه‌های تامین زیرساخت ها، مواد اولیه و... مرتفع و زمینه رونق این واحد‌ها مهیا شده است.

وی افزود: بستر برای هرگونه سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس فراهم است و از وزارت صمت به ویژه معاونت معدنی این وزارتخانه انتظار است توجه ویژه‌ای به صنایع مستقر در هرمزگان داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به مسائل و مشکلات مجتمع مادکوش گفت: مجتمع صنعتی مادکوش از واحد‌های صنعتی مهم هرمزگان است که جایگاه ویژه‌ای در زمینه تولید و اشتغال استان دارد و تامین مواد اولیه پایدار واحد‌های صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس برای رونق تولید در این واحدها، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها