|
کدخبر: 113126

با حضور معاون صنعت معدن و تجارت محقق شد‌؛

معدن زیرزمینی سولفوره سرب و روی انگوران به بهره برداری رسید

غریب پور با بیان اینکه درتولید فلزات غیرآهنی افزایش ده هزار میلیارد تومانی داریم افزود:در آلومنیوم طرح توسعه داریم و در طلا نیز دو معدن طلا به بخش خصوصی واگذار شده است .

خداداد غریب پور معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه استخراج در واحد زیر زمین با پیمانکار و دانش بومی صورت گرفته است گفت: ۸تن طلای جهان در ایران تولید می‌شود ولی درتولیدات سرب و سرب کمتر از۵۰درصد ظرفیت تولید می‌کنیم.

غریب پور با بیان اینکه درتولید فلزات غیرآهنی افزایش ده هزار میلیارد تومانی داریم افزود: در آلومنیوم طرح توسعه داریم و در طلا نیز دو معدن طلا به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی رویکرد دولت در غیر آهنی‌ها را توسعه‌ای ذکر کرد و افزود: در سنگهای قیمتی و با اهداف و رویکرد تولیدی و ایجاد اشتغال است.

وی گفت: در تقویت زیر بناها ما در تامین برق و جاده مشارکت داریم واعتبار زیر بناها در ایمیدرو ۵۰برابر وافزایش داشته است.

وجیه اله جعفری رئیس شرکت تهیه و تولید معدن انگوران نیز با اشاره به اینکه این معدن با سرمایه‌گذاری ریالی هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد گفت: اشتغالزایی این واحد ۵۰۰ نفر است.

 جعفری با بیان اینکه انجام عملیات تکمیل، آماده‌سازی تجهیزات، استخراج و تحویل سالیانه ۱۲۰هزار تن کانسنگ استخراجی از بخس زیر زمینی معدن سرب و روی در دست انجام است..

وی ادامه داد: ماده معدنی سولفوره و اکسیده با عیار متوسط ۲۵درصد روی و ۲درصد سرب است.

محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه امروزدارای ۱۵ماده معدنی را مدیریت مز کنیم ک اکتشاف هوابرد و استخراج و فر اوری پروژه‌های زیادی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیتهای فراوری در کشور بالاست گفت: زنجیره ماده معدنی دچار مشکل هستیم

 اکتشافات ما از یک میلیون ۹۰۰هزارتن به دو میلیون ۶۰۰ هزار تن رسیده است ادامه داد: پیش‌بینی استحصال ۷۰درصد بود و این میزان به ۹۵درصد رسیده است.

 وی عیار ماده معدنی این واحد را ۲۵ درصد روی و ۲ درصد سرب ذکر کرد و گفت: دسترسی سریعتر ماده معدنی سولفوره و درآمد بیشتر، استخراج باهزینه کمتر نسبت به روط روباز و...را از مزایای استخراج معدن سولفوره ذکر کرد.

استاندار زنجان نیزدر ادامه با اشاره به اینکه ۵۰واحد شمش روی با ظرفیت۳۰۰تن در استان فعال است ادامه داد: این واحدها درحال‌حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت فعال است.

حقیقی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با وجود معادن غنی خام فروشی نکردیم و در سنگهای تزئینی و فولاد فر اوری شده فروختیم و ۷۵درصد صادرات ما ماده معدنی است.

وی با بیان اینکه واردات در استان دو برابر متوسط کشوری ارزشش کمتر است گفت: صدردصد واردات در استان مواد اولیه است.

حقیقی گفت: به دنبال توسعه جغرافیای توسعه معدن در این منطقه هستیم و امیدواریم معدن زیر زمینی سولفوره با عیار ۲۸درصد موجب گشایش این حوزه باشد.

وی با تاکید بر بکار گیری نیروهای بومی در واحدهای معدنی ادامه داد: استان در فضای کسب و کار رتبه سوم کشوری رادارد و سال گدشته ۷ واحد تولیدی ایجاد و ۱۱واحد تولیدی را به چرخه بر گرداندیم.

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها