|
کدخبر: 106573

افزایش ۱۲۰ درصدی دارایی یک صندوق سرمایه گذاری

عاملات صندوق سرمایه‌گذاری دولتی دارا یکم در حالی از فردا آغاز می‌شود که خالص ارزش دارایی این صندوق از زمان بازگشایی تا به امروز ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

بورس افزایش ۱۲۰ درصدی دارایی یک صندوق سرمایه گذاری

معاملات نخستین صندوق قابل معامله (ETF) دولتی در حالی از فردا با نماد «دارا یکم» آغاز خواهد شد که پیش از شروع معاملات بسیاری از خریداران از اضافه نشدن این نماد به سبد دارایی خود نگران هستند.

نماد دارا یکم از روز یکشنبه به سبد افرادی که از طریق سامانه آنلاین کارگزاری‌ها ثبت سفارش و پذیره‌نویسی کرده بودند اضافه شده اما افرادی که در آن زمان کد بورسی نداشتند حالا در مشاهده این نماد در پورتفوی خود دچار مشکل هستند.

صندوق-دارا-یکم

به هر ترتیب نخستین صندوق ETF دولتی فردا در حالی بازگشایی می‌شود که قیمت بازگشایی آن یکی از موارد بحث‌برانگیز است. فرآیند کشف قیمت این صندوق‌ها معمولا در محدوده ۶۰-۷۰ درصدی خالص ارزش دارایی خواهد بود و پس از کشف بدون دامنه نوسان معامله خواهد شد. از زمان آغاز پذیره‌نویسی این صندوق تا به امروز خالص ارزش دارایی (NAV) هر واحد این صندوق با رشدی ۱۲۰ درصدی به حدود ۲۲ هزار تومان رسیده است و کل ارزش سهام هر نفر نیز بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارد. این در حالی است که سبد سهام هر فرد متشکل از ۳ نماد بانکی و ۲ نماد بیمه‌ای است که هر کدام از این نمادها رشد قابل توجهی را در این مدت تجربه کرده‌اند.

از زمان پذیره‌نویسی تا به امروز نماد «وتجارت»، «وبصادر»، «وبملت» و «البرز» همگی بالای ۱۰۰ درصد و «اتکام» نیز بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است که همین موضوع موجب افزایش خالص ارزش این صندوق به میزان ۱۲۰ درصد شده است.

بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در این پذیره‌نویسی شرکت کردند که ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق این صندوق جمع‌آوری شده است. از آنجایی که روند بورس صعودی پیش‌بینی می‌شود و نمادهای بانکی و بیمه‌ای در این هفته‌ها با تقاضای خوبی مواجه هستند، به نظر می‌رسد این رشد همچنان ادامه داشته باشد و بازدهی این صندوق بیشتر از این مقدار شود. با این حال پیش‌بینی می‌شود فردا در جریان معاملات بسیاری از سهامداران اقدام به فروش واحدهای خود بکنند و به همین سود فعلی راضی شوند.

 

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها