|
کدخبر: 100177

بودجه بخش معدن ۲ برابر شد

رئیس هیات عامل ایمیدرو از افزایش بیش از دو برابری بودجه زیربناهای معادن در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

صنعت و معدن بودجه بخش معدن ۲ برابر شد

خداداد غریب پور در جلسه پایش طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته، با توجه به اهمیت فعال سازی معادن کوچک امسال بودجه زیرساخت این گونه معادن را از محل منابع داخلی بیش از دو برابر افزایش دادیم.

برنامه احیای ۲۰۰ معدن جدید طی امسال

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن ابراز تشکر از آقایان جعفری، عظیمی و همکاران شرکت تهیه و تولید به دلیل عملکرد مطلوب طرح احیای معادن کوچک مقیاس، تصریح کرد: سال گذشته طبق برنامه، احیا و فعال سازی ۱۵۰ معدن پیش بینی شده بود که به دلیل شرایط کرونا، ۱۴۶ معدن احیا شد. وی ادامه داد: برنامه امسال نیز احیا و فعال سازی ۲۰۰ معدن کوچک مقیاس مورد نظر است. در کنار حمایت از این طرح، ایمیدرو موضوع توسعه اکتشاف و زیربناهای معادن را به طور جدی پیگیری می کند.

غریب پور با اشاره به راهکارهای جهش تولید در معادن گفت: حذف عوارض صادراتی روی سنگ های تزئینی می تواند زمینه فعال سازی بخش قابل توجهی از ۹۰۰ معدن موجود در این حوزه را فراهم کند. وی ادامه داد: ایجاد کنسرسیوم معادن کوچک و متوسط برای ورود به بازار سرمایه و بورس نیز مطرح شده که می تواند در جهش تولید موثر باشد.

به عنوان مثال، اکنون در حال فعال کردن ۱۸ معدن هماتیت در استان فارس هستیم تا به صورت کنسرسیوم، به شرکت سهامی عام تبدیل شوند و ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام خود را در بورس عرضه کرده و برای اقدامات توسعه ای تامین مالی  شوند.

وجود ۱۶۰۰ پروانه و گواهی کشف در حوزه فلزی

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به وجود ۴۸۰۰ محدوده معدنی دارای پروانه و گواهی کشف در کشور، گفت: از این تعداد، ۱۶۰۰ پروانه و گواهی کشف در حوزه فلزی وجود دارد که رقم قابل توجهی است و می توانیم برای آنها سرمایه گذار جذب و آنها را فعال کنیم.

افزایش سرمایه صندوق بیمه معدن به ۵۰۰ میلیارد تومان

غریب پور گفت: قرار شده امسال صندوق بیمه تامین مالی را از بازار سرمایه انجام دهیم. امیدواریم این صندوق امسال نخستین اوراق خود را برای معادن کشور انجام دهد. وی افزود: پارسال سرمایه صندوق بیمه معدن به ۳۵۰ میلیارد تومان رسید و امسال به ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد.

منبع: روزگار معدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها