|
کدخبر: 162470

مهم ترین دلیل افت قیمت طلا

قیمت طلا نزولی باز شد، در اولین روز آغاز به کار بازار جهانی قیمت جهانی نسبت به قیمت پایانی هفته قبل پایین‌تر باشد و تا نیمه‌روز هفت دلار افت تجربه کرد.

شهر خبر مهم ترین دلیل افت قیمت طلا

قیمت طلا در اولین روز کاری خود ضعیف‌تر از روزهای قبل استارت زد. پیش‌بینی‌ها درباره قیمت طلا نیز نزولی بود.

در نیمه‌روز دوشنبه قیمت طلا در بازار جهانی به ۱۷۲۵ دلار رسید که نزدیک به هفت دلار پایین‌تر از قیمت بسته‌شده در بامداد جمعه بود.قیمت نقره نیز به زیر مرز روانی سقوط کرد تا بازار فلزات گران‌بها روز خوبی را تاکنون تجربه نکرده باشد.

افت قیمت طلا و نقره که در حکم پناهگاه سرمایه‌گذاران است در شرایطی رخ‌داده که اتفاقات پیرامونی اقتصاد جهانی مثبت نیست وضعیت کرونا در آلمان حاد شده و احتمال دارد منع تردد ملی برقرار شود. استرالیا نیز با موج جدیدی از همه‌گیری روبرو شده و ناچار شده در برخی ایالت‌ها محدودیت‌های برداشته‌شده را مجدداً اعمال کند.

نماینده تجاری ایالات‌متحده می‌گوید این کشور آمادگی ندارد به‌زودی تعرفه واردات چین را لغو کند. تنش‌ها بین دو قدرت اقتصادی همچنان بالاست و این تنش به نفع ثبات اقتصاد و تجارت جهان نیست.

تنها خبر خوب بازگشایی کانال سوئز بود و کشتی در گل گیرکرده جابجا شده است و احتمال حرکت طبیعی در این کانال از سر گرفته شود. قیمت نفت به دنبال این خبر خوب نزولی شد اما قیمت طلا باوجود همه اخبار بد نتوانست رشد کند.

مهم ترین دلیل افت قیمت طلا، افزایش بازده اوراق قرضه دولتی امریکا و بهبود شاخص دلار عنوان می شود.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفته است جو بایدن قصد دارد بسته "بازسازی بهتر" خود را به دو پیشنهاد جداگانه تقسیم کند.افزایش عرضه اوراق قرضه دولتی از سوی دولت نرخ آن را در بازار پایین می آرود. هرچه نرخ بهره پایین تر آید نرخ بهره اوراق بالا می رود. افزایش نرخ بهره در این بازار که در حکم رقیب طلا است نظر سرمایه گذاران را به خود جلب می کند خبری که برای بازار طلا بد است. قیمت ۱۷۱۹ دلار برای سرمایه گذاران قیمت مهمی محسوب می شود به گفته آنان اگر این قیمت شکسته شود امکان دارد فاز بازار طلا بیش از این نزولی شود و در این فاز حتی ممکن است قیمت تا کانال ۱۶۰۰ دلار نیز پایین تر رود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها