|
کدخبر: 152558

چسبندگی عجیب نرخ سکه در بازار

قیمت سکه در بازار چسبندگی عجیبی به مرز ۱۱ دارد این در حالی است که ارزش ذاتی سکه از چنین قیمتی حمایت نمی‌کند.

شهر خبر چسبندگی عجیب نرخ سکه در بازار

ارزش واقعی سکه با مرز ۱۱ میلیون تومانی فاصله زیادی دارد؛ ولی معامله گران این فلز گران‌بها بی‌توجه به متغیرهای بنیادی، حاضر هستند سکه را تا عدد ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان خریداری کنند.

چنین رفتاری به معنای آن است که سکه بازان احتمالاً تصور می‌کنند، دلار به رشد خود ادامه خواهد داد و در روز یک‌شنبه به بالای سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان نیز خواهد رفت. ممکن است عده‌ای از معامله گران حتی در انتظار برگشت اونس طلا در هفته جاری باشند. طلای جهانی در انتهای هفته گذشته افت سنگینی را ثبت کرد، ولی درنهایت توانست مرز هزار و ۸۰۰ دلار را حفظ کند و ممکن است در هفته جاری در ادامه روند اصلاحی به محدوده هزار و ۸۴۰ دلار بازگردد.

رشد نرخ در پشت خط

دیشب سکه در معاملات پشت خطی به بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی رفت. این اتفاق در شرایطی رخ داد که بعدازظهر روز شنبه، فاصله ارزش ذاتی سکه باقیمت بازاری آن به بالای ۵۰۰ هزار تومان رسیده و در محدوده ۵ درصدی قرارگرفته بود.

به‌طورمعمول، در ماه‌های اخیر، زمانی که حباب به چنین محدوده‌ای می‌رسید، میزان فروش‌ها در بازار کمی بیشتر می‌شد. به‌این‌ترتیب، درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری رشد خاصی را تجربه نکند، نمی‌توان انتظار پایداری سکه در کانال ۱۱ میلیون تومانی را داشت.

البته سکه با قرار گرفتن بالای سطح ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی در کانال صعودی قرار دارد و درصورتی‌که محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی را فتح کند، تقاضاهای بیشتری نیز به بازار قدم خواهند گذاشت.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها