|
کدخبر: 103147

مبادلات تجاری عراق با ایران در مرز زرباطیه از سرگرفته شد

رییس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که مبادله‌های تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران در مرز «زرباطیه» (مهران) از سرگرفته شد.

شهر خبر مبادلات تجاری عراق با ایران در مرز زرباطیه از سرگرفته شد

مبادله های تجاری ایران و عراق در مرز زرباطیه - مهران به دنبال شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ به حال تعلیق درآمده بود.

«عمر الوئلی» امروز در بیانیه ای از سرگیری مبادلات تجاری در خروجی مرزی زرباطیه در استان «واسط» خبر داد.

وی گفت که فعالیت تجاری با ایران در گذرگاه مرزی زرباطیه پس از تصویب و اعلام کمیته عالی بهداشت و ایمنی ملی برای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا در نشست ۶ ژوئن ۲۰۲۰ از این پس دو روز در هفته از سرگرفته خواهد شد.

رییس اداره گذرگاه های مرزی عراق تأکید کرد که فعالیت تجاری در مرز زرباطیه با اقدام های بهداشتی سختگیرانه انجام خواهد شد و اجازه وارد شدن هیچ کس به پایانه مرزی به جز کالاهایی که مجاز به ورود هستند، داده نخواهد شد.

اداره گذرگاه های مرزی عراق، اواسط مارس گذشته گذرگاه های مرزی با ایران و کویت را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بست.

با وجود اقدام های سخت و شدید دولت، نگرانی ها در عراق از همه گیری گسترده ویروس کرونا در حال افزایش است.

قرنطینه و ممنوعیت رفت و آمد سراسری، بستن مرزهای هوایی و زمینی، تعطیلی مراکز آموزشی، اداری، زیارتگاه ها، مساجد و لغو اجتماعات از جمله اقدام های دولت عراق برای جلوگیری از همه گیری ویروس به شمار می رود.

با وجود این اقدام ها، در دو هفته اخیر روند ابتلا به ویروس کرونا در عراق با رشد چندین برابری رو به رو شده موضوعی که دولتمردان این کشور را به وحشت انداخته است.

دولت این کشور روز گذشته (شنبه) برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوعیت رفت و آمد سراسری در استان ها را که از اسفند گذشته اجرا شده است یک هفته دیگر تمدید کرد.

بر اساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت عراق که امروز منتشر شد تاکنون ۱۲۳۶۶ مورد ابتلا، ۵۱۸۶ مورد بهبود یافته و ۳۴۶ فوتی ناشی از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها