|
کدخبر: 100940

زیان کرونا به ایرلاین ملی مراکش؛ روزی ۵ میلیون دلار

مدیر عامل هواپیمایی مراکش اعلام کرد: این شرکت هواپیمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا روزانه پنج میلیون دلار ضرر مالی داده است.

شهر خبر زیان کرونا به ایرلاین ملی مراکش؛ روزی ۵ میلیون دلار

عبدالحمید عدو گفت: شرکت هواپیمایی مراکش (RAM) به دلیل شیوع ویروس کرونا روزانه پنج میلیون دلار ضرر مالی داده است.

این شرکت هواپیمایی که در حال حاضر در ناوگان هوایی خود ۶ فروند ATR، ۳۱ فروند B۷۳۷-۸۰۰، یک فروند ۷۶۷-۳۰۰ER، ۵ فروند B۷۸۷-۸،۴ فروند B۷۸۷-۹،۴ فروند E۱۹۰ و یک فروند B۷۶۷ دارد، در اواخر سال ۲۰۰۶، توافقنامه آسمان آزاد را با اتحادیه اروپا به امضا رساند و امروزه شرکت RAM با چالش رقابتی سختی در مقابل خطوط هوایی ارزان قیمت (LCC) اروپا مواجه است.

هواپیمایی مراکش در اول آوریل ۲۰۲۰ به عنوان چهاردهمین عضو اتحادیه one world انتخاب شد.

اتحادیه وان وورلد، مجموعه‌ای از ۱۳ ایرلاین بزرگ دنیاست که متعهد به هم تراز کردن و کاهش نرخ بلیت پروازهای خود در کلاس جهانی هستند؛ در این اتحادیه ۳۵۰۰ هواپیما، هزار فرودگاه و ۶۵۰ مسیر پروازی بین المللی حضور دارند. قطر ایرویز از اصلی ترین اعضای این اتحادیه اقتصاد هوانوردی است.

عبدالحمید عدو، مدیر عامل شرکت هواپیمایی مراکش با ارسال پیامی به کارکنان شرکت خود اعلام کرد به دلیل بحران ویروس کرونا این شرکت روزانه پنج میلیون دلار دچار ضرر مالی شده است.

به گفته وی ترافیک مسافران هوایی در ماه می ۲۰۲۰ در مقایسه با سال قبل ۶۰ درصد کاهش و این میزان در ماه آوریل ۲۰۲۰ به میزان ۱۰۰ در صد رسیده است.

به گفته عبدالحمید عدو، شرکت هواپیمایی مراکش با همکاری نزدیک چندین نفر از اعضای دولت این کشور در حال آماده سازی پیش نویسی مبنی بر جبران خسارت مالی وارده هستند که بر اساس آن بتوانند ثباتی بلندمدت را تضمین کنند.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تمامی کارکنان را تا رسیدن به ثبات مالی شرکت حفظ کنیم.

ارسال نظر