|
کدخبر: 312796

انبار نفت/شورای شهر/سوخت

ضرورت انتقال انبار نفت شهران/ تانکر‌های سوخت بمب انفجاری متحرک هستند

عضو شورای شهر تهران گفت: تانکرهای حمل سوخت در محله شهران، انبار انفجاری متحرک هستند و ضرورت دارد انبار نفت واقع در این منطقه به مکان دیگری انتقال پیدا کند.

شهری ضرورت انتقال انبار نفت شهران/ تانکر‌های سوخت بمب انفجاری متحرک هستند

ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود ضمن اشاره به ماده ١٤ قانون شهرداری گفت: در این مصوبه گفته شده؛ اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و غیره. بنده بحث حریق مدنظرم هست. همانطور که می‌دانید؛ روز‌ جمعه ساعت ۴ تا ۴:۳۰ صبح در منطقه شهران یک تانکر سوخت با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر ترمزش می‌برد و با تعدادی خودرو برخورد می‌کند و در ادامه به سمت پایین سر می‌خورد و به یک فروشگاه برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: ظاهر با ترکیدن تانکر، گازوئیل هم نشت پیدا می‌کند و خوشبختانه با رسیدن همکاران عزیز ما در سازمان آتش‌نشانی حادثه جمع می‌شود. این موضوع از دوره سوم و چهارم تذکر داده می‌شد که برای انتقال انبار نفت شهران و کامیون‌هایی با این ظرفیت، تدبیری باید اندیشیده شود. خدایی نکرده اگر این تانکر سوخت بنزین بود، چه فاجعه‌ای رخ می‌داد؟ تابلو زده شده که از داخل شهر نروید و از اتوبان باکری بروید! اما این تابلو با اسپری مخدوش شده است، زیرا راه کامیون‌داران دور می‌شود و زمان طولانی‌تر می‌شود، از آنجایی که شب تردد می‌کنند، نظارتی نیست و از همان مسیر قبلی می‌روند. ما فصل زمستان را در پیش داریم، اگر بارندگی و یخ‌بندان بشود و یک حادثه دیگر رخ دهد؟ چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد؟

امانی گفت: انتقال آن‌ها که به زودی و ظرف یکسال مسیر نمی‌شود، حداقل برنامه‌ریزی برای انتقال آن‌ها از الان صورت بگیرد. از سال ۹۵ که تذکر می‌دادند، اگر برنامه‌ریزی می‌کردند، قطعا این انبار‌ها را می‌توانستند انتقال دهند. با توجه به اینکه این تانکر‌ها چینی هستند و عمر مفیدشان را کرده‌اند و اغلب‌شان مشکل ترمز و فنی دارند؛ این تانکر‌ها هرکدام یک انبار انفجاری متحرک هستند که هرجایی برایشان حادثه‌ای پیش بیاید، در شیب آن محدوده، ممکن است فاجعه‌آفرین باشند. تذکرم به شهرداری تهران این است که با توجه به در پیش داشتن زمستان و اینکه این تانکر‌ها از مسیر اتوبان شهید باکری هم تردد نمی‌کنند، برنامه‌ریزی لازم را با همکاری شرکت ملی نفت انجام دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها