|
کدخبر: 287187 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و سی امین جلسه شورای شهر تهران

۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم / نمی‌توان به تولیدکنندگان فشار وارد کرد

صبح امروز در حاشیه یکصد و سی امین جلسه شورای شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی را درباره اتوبوس های شهر تهران ارائه کرد.

شهری ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم / نمی‌توان به تولیدکنندگان فشار وارد کرد

جلال بهرامی در حاشیه یکصد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزارت کشور و شهرداری تعهد تامین ۲ هزار دستگاه اتوبوس را دارند، اظهار کرد: ما قدرالسهم ۶۵۰ دستگاه را پرداخت کردیم و ۱۸۰ دستگاه نیز تحویل داده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اگر طبق طرح جامع حساب کنیم ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در حال حاضر تعداد اتوبوس‌ها با احتساب بخش خصوصی بیش از ۲ هزار دستگاه است.

وی با بیان اینکه ۲۷ دستگاه اتوبوس روز گذشته بازسازی شده است، یادآور شد: برای ۵۰۰ دستگاه قرارداد بازسازی منعقد شده است.

بهرامی تاکید کرد: چند سال ورودی اتوبوس به ناوگان تضعیف شده بود و اگر هر سال حتی ۱۰ تا ۱۵ دستگاه وارد می شد، به این مشکل نمی رسیدیم که در حال حاضر نیاز ما به ۷ هزار دستگاه برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه با تولیدکننده داخلی توافق‌نامه امضا کردیم، تصریح کرد: با گروه بهمن خودرو ۲ هزار دستگاه و گروهی دیگر نیز دو هزار دستگاه قرارداد منعقد شده و یک هزار دستگاه نیز در هفته آینده منعقد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ۲ هزار دستگاه نیز وزارت کشور باید تحویل دهد، خاطرنشان کرد: ما برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم، اما نمی‌توان به تولیدکنندگان فشار وارد کرد؛ با وجود اینکه ۶ هزار دستگاه تعهد دادند، اما چون سالها تعطیل بودند، تحویل آن زمان بر خواهد بود.

بهرامی با بیان اینکه ۵ هزار خرید به صورت مستقیم از سوی شهرداری صورت می‌گیرد، گفت: این خرید از منابع داخلی شهرداری تامین خواهد شد؛ در بخش اتوبوس برقی نیز وزارت کشور مذاکرات داخلی و خارجی را انجام داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۴۰۰ دستگاه وارد ناوگان شده و ورود ۱۵۰ دستگاه به دلیل اینکه بحث پلاک داشتند به تاخیر افتاد، افزود: از این تعداد ۲۰۰ دستگاه از ۲۲ بهمن ماه و روزهای برفی با پلاک موقت وارد شهر شدند و رایگان به مردم خدمات دادند و هرج ا تجمیع مسافر داشته باشیم این اتوبوس‌ها به محل اعزام می شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها