|
کدخبر: 284282 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و بیستمین جلسه شورای شهر تهران

اولویت اصلی آلودگی هوا و حمل نقل / آتش نشانی ساختمان های ناایمن را بررسی کرده است

مهدی چمران در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه امروز طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده بررسی می شود گفت: در همین راستا روز شنبه یکی از مراکز توانمندسازی آغاز به کار کرد که اقدام بسیار خوبی بود.

شهری اولویت اصلی آلودگی هوا و حمل نقل / آتش نشانی ساختمان های ناایمن را بررسی کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هفته گذشته یک تیم در سازمان مدیریت بحران واقع در شهرداری تشکیل و تصمیم بر این شد که ایمنی ساختمان‌ها و در ابتدا ساختمان‌های بلندمرتبه را از لحاظ پایداری بررسی کند.

چمران با اشاره به تحلیل برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران اظهار کرد: این طرح قرار بود در جلسه صبح امروز مطرح شود، اما آماده نشد و یکشنبه هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مساله محور بودن برنامه توسعه، آلودگی هوا، حمل و نقل، بافت فرسوده، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل مدیریت و هوشمندسازی با برنامه ریزی، تخصیص بودجه و اعلام تاریخ مشخص بررسی شد و قرار بر این شده که از برنامه های ایده آل بپرهیزیم و برنامه های عملیاتی را در دستور کار قرار دهیم، چرا که عملیاتی شدن این برنامه برای ما مهم است.

وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل باید دید از سوی وزارت کشور به صورت واقع بینانه چه تعداد اتوبوس و واگن اضافه خواهد کرد و ما چه تعداد تاکسی و ون می‌توانیم اضافه کنیم.

چمران با بیان اینکه آتش نشانی ساختمان های ناایمن را بررسی کرده است، گفت: این سازمان به بنا و مقاوم بودن ساختمان کاری ندارد و نظر خود را بیان می کند که ساختمانی ایمن و یا ناایمن است، اما در این مورد که کدام ساختمان ها از لحاظ پایداری ناایمن هستند، در سازمان مدیریت بحران هفته گذشته تیمی تشکیل شد که ساختمان‌های بلندمرتبه را از لحاظ پایداری بررسی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانی صلاحیت دارد اعلام کند که کدام ساختمان از لحاظ آتش نشانی ایمن هست یا خیر؛ علاوه بر این از لحاظ ایمنی نیز باید بررسی شود و یا از لحاظ زیست محیطی نیز می تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها