|
کدخبر: 282337 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران

شهرداری باید خرید واگن و اتوبوس را دنبال کند

مهدی چمران در حاشیه یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه مردم این سوال را دارند که باید با آلودگی هوا چه کرد، اظهار داشت: شب گذشته وزیر کشور جلسه‌ای را برگزار کرد که تمام معاونین وزارت خانه‌های درگیر با قانون هوای پاک حضور داشتند.

شهری شهرداری باید خرید واگن و اتوبوس را دنبال کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور شهردار تهران در این جلسه یادآور شد: پیشنهاد دادیم که برنامه ها در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت همچون خرید واگن و تامین اعتبار برای آن پیش بینی شود. این باعث خوشحالی بود که با دستور رئیس جمهور این جلسه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید خرید واگن و اتوبوس را دنبال کند تا حمل و نقل عمومی ساماندهی شود، تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای تامین این دستگاه‌ها پیش‌بینی خواهد شد. قرار بر این شد که طرح ترافیک فروخته نشود. این پیشنهاد نیز مطرح شد که قیمت بلیت اتوبوس نصف شود تا مردم به سمت حمل و نقل عمومی بیایند هرچند مسئله اصلی قیمت نیست، بلکه کمبود اتوبوس است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۱۵ واگن ملی نیز علاوه بر ۶۳۰ واگن تامین خواهد شد، خاطرنشان کرد: بخش تحقیقاتی وزارت دفاع و سازمان‌های دانشگاهی در این زمینه وارد می شوند که قراردادها آماده شده اما به این زودی انجام نمی‌شود و طی یک سال و نیم آینده باید اقدامات انجام شود.

ارسال نظر