|
کدخبر: 280241 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران

جار زنی و دلالی حذف می شود

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، درحاشیه یکصد و دهمین جلسه شورای شهر در ارتباط با راه اندازی ترمینال شرق گفت: ترمینال شرق در مساحت ۳۰ هکتار اجرا شده است. علت راه اندازی این بود که این پایانه باعث کندی در حرکت و ایجاد ترافیک شدید شده بود. اما با راه اندازی این پایانه، امکان ایجاد دسترسی به بزرگراه ها ایجاد شده است.

شهری جار زنی و دلالی حذف می شود

وی افزود: طراحی پایانه هوشمند است و به نوعی اولین پایانه هوشمند به شمار می رود که جارزنی و دلالی را در پایانه حذف می کند. یکی از مزایا نیز این است که ایستگاه مترو در جوار سالن پیش بینی شده است.

آقامیری یادآور شد: این پایانه با کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان راه اندازی خواهد شد؛ این پروژه در سال ۹۶ با ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان تکمیل می شد اما امروز به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد اما هرچند با ۲۰۰ میلیارد تومان می توان آن را راه اندازی کرد که اگر به بهره برداری برسد در سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد برای شهرداری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری با اخذ تسهیلات از بانک این پایانه را تکمیل کند و این موضوع را در اولویت قرار دهد چراکه سودآوری خواهد داشت. متأسفانه دوره قبلی مدیریت شهری با ترک فعل، پایانه را به این وضع دچار کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها