|
کدخبر: 278419 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران

طرح پیشنهادی شورای شهر برای دغدغه‌ای مهم

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و چهارمین جلسه شورا، اظهار کرد: ما بر اساس این دغدغه، این طرح را پیشنهاد داده کرده ایم و امیدواریم به تصویب برسد. در سیلی که در مردادماه پیش آمد، تهران بیش از سایر استانها تحت تاثیر قرار گرفت اما شهر تهران به دلیل زیرساخت های موجود در امان ماند. ۵۳۰ کیلومتر مسیر کانال در شهر تهران که در دوره های مختلف ایجاد شده بود، علت عدم خسارت در شهر تهران در این سیل بود.

شهری طرح پیشنهادی شورای شهر برای دغدغه‌ای مهم

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به اندازه کافی تصفیه خانه های محلی برای استفاده از رواناب ها راه اندازی شده است، یادآور شد: با این وجود برنامه مدونی برای استفاده از این رواناب ها شاهد نیستیم. در سازمان بوستان ها و فضای سبز اقدام پسندیده ای تحت عنوان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز انجام شده است.

وی به علل ارائه این طرح اشاره کرد و افزود: کاهش برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی، بهینه سازی مصرف آب در حوزه های عملکردی شهرداری، بروزرسانی سیستم جمع آوری آب در حوزه خدمات شهری، استفاده حداکثری از پساب های شهری و استفاده از فضای انهار در آبیاری فضای سبز، بروزرسانی ضوابط و مقررات شهرسازی در بازچرخانی آب در ساختمان های شهرداری و واحدهای در حال ساخت، کاهش مخاطرات ناشی از فرونشست در شهر از اهداف این طرح است.

بابایی با تاکید بر الزام شهرداری به بازچرخانی آب در طول سه سال بر اساس طرح مورد نظر خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است در راستای هماهنگی و اجرای یکپارچه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب با همکاری شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب تصفیه خانه های محلی را راه اندازی کند. همچنین در راستای کاهش برداشت از آب های زیرزمینی و جایگزینی پساب به جای آن، از انهار و پساب مطابق برنامه ۱۰ ساله عمل شود؛ به گونه ای که ۱۵ میلیون متر مکعب سالیانه افزوده شود تا در سال دهم به ۱۴۵ میلیون متر مکعب در سال برسد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها