|
کدخبر: 271035

چگونه می‌توانیم به افزایش امنیت در و پنجره خانه کمک کنیم؟

چکیده : راهکارهای بسیار کابردی برای افزایش امنیت در و پنجره خانه

images_1660465714.jpg

افزایش امنیت در و پنجره امروزه به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده است که می‌خواهند با به کارگیری روشی مناسب امنیت خانه‌های خود را به شکلی قابل اطمینان حفظ کنند. استفاده از درب و پنجره دوجداره راهکاری است که بسیاری از افراد برای افزایش امنیت واحد‌های ساختمانی خود به کار می‌گیرند.

استفاده از این سازه‌ها به دلیل داشتن قفل‌های متمرکز داخلی و شیشه‌های دوجداره، ضریب امنیتی واحد‌های ساختمانی را در مقایسه با پنجره‌های چوبی و فلزی دارای شیشه‌های تک‌جداره بیشتر حفظ می‌کند. پنجره‌های دوجداره به لطف جلوگیری از ورود گرد و غبار و در عین حال مقاومت بیشتر در برابر طوفان و بادهای شدید، گزینه‌هایی ایمن‌تر به حساب می‌آیند که در برابر بسیاری از خطرات مقاومت بالاتری دارند. پنجره‌های فلزی و چوبی به راحتی صدا، گرد و غبار و حرارت را از خود انتقال می‌دهند و در طولانی مدت با مشکلات مختلفی از تغییر شکل و ظاهر گرفته تا زنگ‌زدگی و خوردگی مواجه می‌شوند. با توجه به این موضوع باید به یاد داشت که پنجره‌های دوجداره را نه تنها در خانه‌های نوساز، بلکه می‌توان برای بهبود کیفیت و کاربری خانه‌های قدیمی هم مورد استفاده قرار داد.

علاوه بر فاکتور امنیت، استفاده از درب و پنجره دوجداره در ساختمان‌ها، از اتلاف انرژی هم جلوگیری می‌کند. مقاومت این سازه‌ها در برابر انتقال حرارت میان فضای بیرون و داخل واحدهای ساختمانی باعث می‌شود تا سیستم‌های سرمایش و گرمایش داخلی برای مدت زمان کمتری روشن باقی بمانند و عملکرد آن‌ها در سطحی بهینه قرار گیرد که این موضوع به صورت مستقیم در مصرف انرژی تاثیر مثبت خواهد داشت.

گروه آبایان پروفیل به عنوان تولیدکننده پروفیل ‍UPVC پنجره‌های دوجداره تا به امروز توانسته بادوام‌ترین و بهترین محصولات این رده را تولید و آماده‌ عرضه به مصرف‌کنندگان کند. محصولات گروه آبایان پروفیل با بهترین کیفیت‌ ممکن و طی انجام بیش از بیست آزمایش مختلف تولید و عرضه می‌شوند تا از لحاظ کارکرد، دوام و امنیت در جایگاهی برتر قرار داشته باشند.

انواع محصولات آبایان پروفیل

محصولات آبایان پروفیل شامل انواع پروفیل‌های یو پی وی سی همراه با مقاطع مختلف هستند. پروفیل‌های پنل، زهوار تک‌جداره و دوجداره، پروفیل سش، فریم و مولیون از جمله محصولاتی هستند که توسط گروه آبایان پروفیل با استفاده از بهترین مواد اولیه و ترکیب دقیق آن‌ها و با به‌کار‌گیری مدرن‌ترین طراحی‌های صنعتی آماده تولید می‌شوند.

پروفیل پنل اغلب با ارتفاع ۱۰۰ و عرض ۲۰ میلی‌متر ساخته می‌شود. این سازه‌ها برای پوشش‌دهی درب و پنجره‌های قسمت پاخور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل زهوار که در حقیقت یک پروفیل جانبی به حساب می‌آید وظیفه‌ی حفاظت از شیشه در قسمت‌های داخلی پنجره‌ را بر عهده دارد. این پروفیل در دو نوع معمولی و دکوراتیو تولید شده است که از لحاظ ظاهر بایکدیگر متفاوت بوده، اما از لحاظ کارکرد با یکدیگر تفاوتی ندارند.

پروفیل سش که با عنوان پروفیل بازشو نیز شناخته می‌شود، یکی از پروفیل‌های UPVC است که با ظاهری شبیه به حرف S طراحی و ساخته شده و برای در و پنجره‌های کشویی کاربرد دارد.

پروفیل فریم یا همان پروفیل چارچوب نیز همانطور که از اسمش پیدا است، ابزاری است که چارچوب پنجره یا درب را فرا می‌گیرد و به نوعی، قاب اطراف پنجره دوجداره به حساب می‌آید. گفتنی است که پروفیل چارچوب پراستفاده‌ترین مدل از پروفیل‌های UPVC به کار رفته در پنجره‌ ساختمان‌ها است.

علاوه بر این موارد، پروفیل لوله هم برای اتصال دو درب یا پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بسیاری از موارد نظیر طراحی بالکن‌ها کاربرد دارد.

images_1660465798.jpg

درب و پنجره‌هایی که می‌توان با محصولات آبایان پروفیل ساخت

تولید مقاطع مختلف و طراحی‌ بهینه، باعث شده تا محصولات آبایان پروفیل را بتوان در ساخت درب و پنجره‌های مختلف با ظاهر و طراحی‌های متنوع به کار گرفت. با توجه به این موضوع می‌توان ابتدا ابعاد، شیوه‌ کاربری و نوع باز و بسته‌ شدن درب و پنجره‌های ساخته شده با استفاده از این پروفیل‌های یو پی وی سی را تعیین کرد و سپس بسته به نوع واحد، معماری ساختمان و سلیقه مصرف‌کننده آن‌ها را به صورت شخصی‌سازی تولید کرد.

در حقیقت با استفاده از پروفیل‌های UPVC تولید شده توسط آبایان پروفیل می‌توان درب‌های مناسب برای بالکن‌ها و سرویس‌ها را به هر شکل و در ابعاد دلخواه ساخت. علاوه بر این، درب‌های فرانسوی دوگانه هم با استفاده از این پروفیل‌ها قابل طراحی و ساخت هستند و می‌توان از شیشه‌های دوجداره در آن‌ها استفاده کرد.

همچنین پنجره‌هایی با انواع کاربری و شیوه‌ باز شدن متفاوت می‌توانند از طریق این پروفیل‌ها ساخته شوند. پنجره‌های کوپل‌دار همراه با زاویه، پنجره‌های دوحالته برای باز شدن، پنجره‌های کلنگی و پنجره‌های تاشو و کشویی از جمله عمده‌ترین مواردی هستند که با استفاده از پروفیل‌های یو پی وی سی گروه تولیدی آبایان می‌توان تهیه کرد و آن‌ها را در بخش‌های مختلف ساختمان به کار برد.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از پروفیل درب و پنجره دوجداره UPVC تولید شده توسط آبایان این است که در بخش اتصالات آن، از لایه‌های عایق مرغوب برای مقابله با نفوذ صدا، باد و گرد و غبار استفاده شده تا در و پنجره‌های دارای شیشه‌های دوجداره، بتوانند به بهترین شکل ممکن عملکرد خود را نشان دهند. در نتیجه صدا، آب و گرد و غبار علاوه بر اینکه از طریق شیشه‌ی دوجداره‌ی دارای گاز انتقال پیدا نمی‌کنند، بلکه از طریق زوایا و اتصالات کناری پروفیل‌های UPVC که به عنوان نگه‌دارنده‌ی آن‌ها عمل می‌کنند هم نفوذ نخواهند کرد. این موضوع باعث می‌شود درب و پنجره دوجداره به کار رفته در ساختمان بیشترین میزان بازدهی را از خود نشان دهند.

نکته دیگر این که پروفیل UPVC در کنار اینکه به خودی خود عایق و مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و صدا است، برخلاف پنجره‌های فلزی یا چوبی با آسیب‌هایی نظیر اکسیده شدن، زنگ زدن، خوردگی، خمش و تغییر شکل همراه نخواهد بود و به شکلی بهینه و کاربردی، می‌تواند برای مدت طولانی از واحد‌های ساختمانی در برابر اتلاف انرژی و نفوذ صدا و گرد و غبار محافظت کند.

گفتنی است که، آبایان پروفیل در سال 1401 به عنوان برند محبوب از نگاه مصرف کنندگان انتخاب شده است. پروفیل درب و پنجره دوجداره UPVC تولید شده توسط این گروه از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه و فرمولاسیون ویژه ساخته شده و به همین دلیل امکان دریافت ضمانت و بیمه‌نامه را دارد و شرکت تولیدکننده این اطمینان را به مصرف‌کنندگان خود داده است که این سازه‌ها بیشترین میزان مقاومت، کیفیت و طول عمر را در برابر شرایط مختلف آب و هوایی خواهند داشت

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها