|
کدخبر: 265639

گزارش گسترش نیوز از جلسه شورای شهر امروز؛

انعقاد قرارداد ٦٣٠دستگاه واگن از طریق تهاتر با نفت/ در تهران نزدیک به ٥٢ درصد تاکسى فرسوده وجود دارد

عضو شورای شهر تهران گفت :قرارداد ٦٣٠دستگاه واگن از طریق تهاتر با نفت منعقد شده است. براى تحقق این امر ١١٧ میلیون یورو اعتبار نیاز داریم تا طى یک دوره ٥ساله تحقق یابد.

شهری انعقاد قرارداد ٦٣٠دستگاه واگن از طریق تهاتر با نفت/ در تهران نزدیک به ٥٢ درصد تاکسى فرسوده وجود دارد

زهرا شمس احسان، عضو شوراى شهر تهران گفت: متاسفانه در بسیارى از ایستگاه‌ها مشاهده شده است که این ایستگاه ها بدون آسانسور افتتاح می‌شوند و یا داراى آسانسور خراب هستند که این امر استفاده معلولان از این خدماتى که حق طبیعی  آن‌هاست   را با مشکل مواجه کرده است.

او ادامه داد: هفته گذشته متروى ١٧ شهریور افتتاح شد و شاهد آن بودیم که این ایستگاه بدون آسانسور شروع به کار کرده است.

وى در ادامه گفت: از شهردار محترم تهران می‌خواهم توجه ویژه اى به این امر داشته باشد که ایستگاه هاى مترو بدون آسانسور و پله برقى افتتاح نشود.

همچنین احمد علوى دیگر  عضو شوراى شهر تهران  با اشاره به ٩ تا سینمای  نیمه کاره در باغ تهران افزود: موضوع ٩سینماى باغ کتاب را باید هر چه زود تر تعیین تکلیف کرد.

او در ارتباط با این که قرار بود تا آغاز فصل تابستان این سینما ها افتتاح و آماده خدمت رسانى شود گفت: این سینما‌ها با بودجه شهردارى ساخته شده است،لذا باید هرچه سریع تر نسبت به راه اندازى آن ها اقدام شود.

سید مجتبى شفیعى،سرپرست قرارگاه حمل و نقل ترافیک گفت: راهبرد توسعه حمل و نقل عمومى باید در دستور کار قرار گیرد، موضوعى که اولویت ویژه اى در راستاى هواى پاک دارد.

وى اضافه کرد: در شهر تهران حدود ٥٢ درصد تاکسى فرسوده داریم.

او ادامه داد: قرارداد ٦٣٠دستگاه واگن از طریق تهاتر با نفت بسته شده است. براى تحقق این امر ١١٧ میلیون یورو اعتبار نیاز داریم تا طى یک دوره ٥ ساله تحقق یابد.

شفیعی در خاتمه افزود:  ۵۰ دستگاه اتوبوس وارداتی تولید اروپا با استاندارد های زیست محیطی وارد شده  که از این تعداد پنج اتوبوس  دوطبقه  است.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها