|
کدخبر: 258278

عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با گسترش نیوز عنوان کرد:

زمزمه های ورود اتوبوس های برقی به پایتخت

آقامیری به گسترش نیوز گفت: قرارداد هزار دستگاه اتوبوس جدید بسته شده است، که در سریعترین زمان تحویل اتوبوس رانی داده می‌شود. البته قرار بر آن است که در سال جاری دو هزار و ۷۰۰ دستگاه دیگر تحویل ناوگان اتوبوس رانی شود. برنامه‌ای که پیش رو داریم باید تعداد ناوگان اتوبوس رانی به ۹ هزار دستگاه برسد.

اجتماعی زمزمه های ورود اتوبوس های برقی به پایتخت

گویا مشکلات حمل‌ونقل شهری در تهران ایستگاه پایانی ندارد؛ معضلی که سبب شده صدای مردم از ساعت‌ها انتظار و کلافگی در ایستگاه‌های اتوبوس درآید که شهرداری علت آن را کمبود راننده عنوان می‌کند، آن هم در منطقه‌ای که افراد زیادی جویای کار هستند. این قضیه سبب شده بسیاری از افراد ساعت‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر بمانند تا شاید خط واحد از آنجا گذر کند و بتوانند با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و با هزینه کمتر به مقصد برسند، اما تعداد کثیری از شهروندان به اجبار بعد انتظار طولانی مجبور به استفاده از تاکسی می‌شوند، در حالی که به گفته خودشان حقوق شان کفاف هزینه رفت و آمد را نمی‌دهد.

سید محمد آقا میری، عضو شورای شهر تهران، در رابطه با کمبود اتوبوس در بین ناوگان حمل‌ونقل عمومی به گسترش نیوز می گوید: در دوره مدیریت قبلی حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس تحویل شورای قبل داده شد. اما چیزی که به‌دست ما رسید حدود دو هزار و چهارصد دستگاه اتوبوس سالم است الباقی از رده خارج شده یا نیاز به قطعه دارند.

وی اضافه کرد: قرارداد هزار دستگاه اتوبوس جدید بسته شده است، که در سریعترین زمان تحویل اتوبوس رانی داده می‌شود. البته قرار بر آن است که در سال جاری  دو هزار و ۷۰۰ دستگاه دیگر تحویل ناوگان اتوبوس رانی شود. برنامه‌ای که پیش رو داریم باید تعداد ناوگان اتوبوس رانی به ۹ هزار دستگاه برسد.

کمبود اتوبوس به شدت احساس می‌شود

آقامیری در ادامه  با اشاره به اینکه باید مشکلات حمل و نقل عمومی را باید در دستور کار قرار بگیرد در این زمینه توضیح داد:  طی برنامه‌ریزی های صورت گرفته تصمیم بر این شد که  اتوبوس هایی که قابلیت بازسازی و تعمیر را دارند، هرچه سریع تر تعمیر شوند و آن دسته از اتوبوس هایی که نیاز به قطعه دارند، نسبت به خریداری قطعه مورد نیاز، اقدامات لازم صورت پذیرد.

عضو شورای شهر اضافه کرد: با توجه به اینکه در دو سال اخیر درگیر بیماری کرونا بودیم و رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی  به شدت کاهش یافت به همین دلیل کمبود امکانات حمل و نقل عمومی احساس نمی‌شد، اما بهبود وضعیت کرونا و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و استفاده مجدد شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی، این کمبود بیشتر در بین مسافران حمل و نقل عمومی احساس می شود.

محمد-آقامیری

 

آقا میری با اشاره به خریداری تعدادی اتوبوس برای ناوگان شهری در این زمینه ادامه داد: تعداد ۱۱۰ دستگاه اتوبوس از ایران خودرو خریداری شده است. البته ۵۰۰ دستگاه اتوبوس که مشکل ذخایر گاز مایع را داشتند، تعمییر شده و اماده بازگشت به ناوگان عمومی هستند.

تکلیف اتوبوس‌های برقی چه شد؟

استفاده از اتوبوس های برقی یکی از راه های برطرف کردن کمبود اتوبوس های شهری در تهران است آقا میری در رابطه با واردات اتوبوس‌های برقی می گوید: واردات ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به مرحله نهایی رسیده ، اما از جزییات این مساله اطلاعاتی در دست نیست که این تعداد اتوبوس برقی قرار است چه زمانی وارد کشور شود.البته باید در نظر داشت پس از انکه واردات اتوبوس های برقی صورت بگیرد ابتدا مراجل ازمایشی انجام می گیرد و سپس بر اساس هدف های از پیش تعیین شده قسمتی از بخش انرژی را به سمت اتوبوس‌های برقی هدایت کنیم.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها