|
کدخبر: 113580 شهریار خادمی

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

بانوی ایرانی در میان پنج معمار برتر دنیا

مرضیه میرجعفری بانوی معمار ایرانی با شرکت در مسابقه جهانی Architizer A+Awards در میان پنج معمار برتر قرار گرفته است.

مسابقه Architizer A+Awards، یکی از معتبر‌ترین مسابقات بین‌المللی معماری است که هر ساله در ایالات متحده امریکا با هدف ارتقا سطح دانش معماری و تجلیل از بهترین پروژه‌ها و طرح‌های معماری برگزار می‌شود و پذیرای ملیت‌های گوناگون از سرتاسر نقاط جهان است. هر ساله هزاران معمار و طراح، پروژه‌های خود را برای شرکت در این مسابقه به عنوان یکی از پر اهمیت‌ترین مسابقات در حوزه ی معماری، ارسال می‌کنند.

تمام افرادی که با معماری، طراحی و ساخت‌وساز در ارتباط هستند، می‌توانند در مسابقه Architizer A + awards شرکت کنند. دقت داشته باشید هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارائه شده یا گروه‌های شرکت‌کننده وجود ندارد!

مسابقه Architizer A+Awards سالانه در بیش از صد گروه‌ مختلف برگزار می‌شود. برخی از این گروه‌ها عبارتند از طراحی فضای کار اشتراکی، طراحی کارخانه‌ها و انبارها، طراحی فضای اداری، طراحی مراکز خرید، طراحی موزه، طراحی پاویون، طراحی هتل و مراکز اقامتی، معماری + برندسازی، معماری + تغییرات اقلیمی، معماری + رنگ، معماری + جامعه، معماری + آموزش، معماری + نور، معماری + مدلسازی و رندرینگ، معماری + عکاسی، معماری + بازسازی، معماری + فناوری، معماری + تحولات شهری، معماری + آب، طراحی گالری و فضاهای نمایشگاهی، معماری + آجر، معماری + بتن، معماری + شیشه، معماری + متریال‌های جدید، معماری و چوب، طراحی مدرسه و کودکستان، طراحی خانه، طراحی رستوران و…

میرجعفری7

در هر گروه، یک پروژه با انتخاب داوران (Jury Winner) و یک پروژه با انتخاب عمومی و از طریق رای‌گیری اینترنتی (Popular Choice Winner)، به عنوان برنده معرفی می‌شود.

امسال اما سالی ویژه برای ما ایرانیان در این مسابقات محسوب می‌شود زیرا که بانوی هم وطن ما بین پنج نامرد نهایی کسب مقام اول این مسابقات قرار گرفته است و در آستانه افتخار آفرینی برای ایران زمین قرار گرفته است.

معمار

مرضیه میرجعفری متولد ۱۳۶۷ و دانش آموخته ارشد معماری مسکن از دانشگاه علم و صنعت است که طرح وی مورد تایید داوران این مسابقه جهانی قرار گرفته و در بین پنج طرح نهایی چشم نوازی می‌کند.

مرضیه میر جعفری بانوی معمار ایرانی درباره این طرح جهانی اینچنین اظهار کرده است:

در دنیای کنونی با چالش‌های جدیدی مواجه هستیم و با رشد علوم می‌توانیم در ساخت مسکن‌های آینده پاسخ‌های متفاوتی را ارائه دهیم.

میرجفری3

در ساخت مسکن می‌توان با نگرشی متفاوت و استفاده از فناوری در ساخت، آن را به فضایی انعطاف پذیر تبدیل کرد که مطابق میل ساکنان تغییر ابعاد دهد و قابلیت جابه‌جایی نیز داشته باشد.

از ویژگی‌های این نوع از مسکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

متحرک

مدولار

پیش ساخته

تغییر مساحت

تغییر کاربری

ما به واسطه فرم‌های مختلف می‌توانیم الگوهای متفاوتی را در این راستا داشته باشیم.

در این پروژه دو فرم داریم.

میرجعفری1

کرو می‌تواند با شعاع ۸ متر، متراژ مدول ثابت ۶۰ متر و تا ۱۸۰ متر در طول گسترش داشته باشد.

میرجعفری2

در مدل طراحی شده یک مکعب ( با ابعاد پیش فرض ۸* ۸ متر ) را به صورت مدول اولیه در نظر گرفته که این مکعب همه ی فضاهای مورد نیاز مسکن را در خود جای داده و بنا به در خواست ساکنان می‌تولند در ارتفاع (به صورت دوبلکس) یا در طول و عرض گسترش پیدا کند و دوباره به قالب اولیه خود باز گردد.

میرجعفری6

در هردو مدل فضاهای آشپزخانه، حمام و سرویس ثابت هستند و فضاهای باقی مانده می‌تواند تبدیل به اتاق‌های خواب یا پذیرایی و نشمین شود.

میرجعری5

با تغییر کاربری به دلیل خلوص فضایی می‌تواند تبدیل به استودیو، کتابخانه، فضای ورزشی، رستوران و کافه و.. شود.

و در نهایت با سازه‌های متحرک تبدیل به اپارتمان و برج شوند.

میرجعفری4

مسکن پیش ساخته مدولار ( متحرک ) با قابلیت تغییر مساحت و تغییر کاربری، با سازه متحرک که بسته به تعداد و میل ساکنان و جغرافیا تغییر پذیر است.

در آخر یادآور می‌شود که زمان شرکت در این نظرسنجی به پایان رسیده است و ۴ روز دیگر نتیجه قرعه کشی اعلام می‌شود، تیم خبری گسترش نیوز برای این بانوی ارزنده کشور آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها