|
کدخبر: 281384

بررسی و رفع مشکل ۵۰ واحد صنعتی فارس زیر ذره بین استانداری

به منظور بررسی، رسیدگی و رفع مشکلات صنعتگران و فعالان تولیدی و صنعتی، میز خدمت شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ریاست استاندار و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزارو به مشکلات افزون بر ۵۰واحد صنعتی رسیدگی شد.

شهرک های صنعتی بررسی و رفع مشکل ۵۰ واحد صنعتی فارس زیر ذره بین استانداری

محمد هادی ایمانیه، در حاشیه دومین میز خدمت ویژه واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شیراز، با بیان اینکه مدیریت ارشد استان پشتیبان صنعتگران است، اظهارکرد: مشکلات پیش روی صنعتگران مراجعه‌کننده به میزخدمت متنوع بود، که در سه حوزه دسته بندی می‌شوند. بخش اول مشکلات به شهرک صنعتی باز می‌گردد، که امروز مقرر شد در چارچوب قوانین موجود نسبت به رفع آنها اقدام شود.

استاندار فارس تسهیلات بانکی را، حوزه دوم دیگر از عمده مسائل فعالان اقتصادی شاغل در شهرک صنعتی شیراز عنوان کرد و افزود: عمده تسهیلات بانکی در قالب تبصره ۱۸ قرار می‌گیرد؛ که متاسفانه علی رغم گذشت هشت ماه از سال، اعتبارات آن هنوز ابلاغ نشده است.

وی افزود: این مسئله به رییس جمهور و همچنین رییس قوه مقننه منعکس شده است، که امیدواریم با حسن نظر مسئولان ذیربط کشوری همانند سال گذشته حل شود.

دکتر ایمانیه با اشاره بر اینکه حوزه سوم مسائل، مرتبط با سایر دستگاه‌ها می‌باشد، اظهارکرد: با حضور مدیران کل دستگاه‌ها و مدیران بانک‌های استان، تلاش کردیم در حد اختیارات قانونی مسائل پیش روی صنعتگران را از حل کنیم تا شاهد شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

وی افزود: برای اینکه به‌صورت منظم و پیوسته بتوانیم مشکلات تمام فعالان اقتصادی شاغل در شهرک‌های صنعتی سراسر استان را مرتفع کنیم، دو نفر نماینده معرفی کرده‌ایم؛ لذا از صنعتگران درخواست داریم مسائلی را که مربوط به خارج از شرکت‌های صنعتی است را با این عزیزان مطرح نمایند. درصورتی که مسئله آنان حل نشد، به معاون هماهنگی امور اقتصادی مراجعه نمایند و در نهایتا در صورت عدم پاسخ قابل قبول به شخص بنده مراجعه کنند.

نماینده عالی دولت در انتها با اشاره به اهمیت برپایی میزخدمت در سراسر استان، تصریح کرد: در دور دوم سفرهای شهرستانی، میزخدمت با حضور تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در شهرستان‌ها برپا می‌شود.

برگزاری جلسات میز خدمت در راستای برنامه دولت سیزدهم به منظور فراهم کردن امکان دیدار چهره به چهره و بی‌واسطه مردم با مسولان و طرح مسائل و مشکلات آنها برگزار می‌شود.

در دومین جلسه میز خدمت که به ریاست استاندار فارس و با حضور مدیر کل و نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برگزار شد به مشکلات ۵۰واحد صنعتی رسیدگی شد.

مسائل و مشکلات مربوط به بانک ها، دریافت تسهیلات بانکی، تامین مواد اولیه، مسائل مربوط به حقوقی و ساخت سازها و ظوابط شهرک‌های صنعتی، مسائل مالیاتی و دارایی واحدهای تولیدی، مشکلات مرتبط با قوانین کار و تامین اجتماعی و موارد مرتبط با تامین برق واحدهای صنعتی از مهم‌ترین مواردی بود که توسط صنعتگران مطرح و مدیران کل حاضر در مراسم و نیز مدیران نظام بانکی به بررسی و رفع مشکلات پرداختند.

استاندار فارس همچنین با حضور در شهرک صنعتی بزرگ شیراز از چهار واحد تولیدی و صنعتی بازدید و به بررسی میدانی مسائل و مشکلات آنها پرداخت.

استاندار فارس همچنین به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه تامین مواد اولیه پرداخت.

دکتر ایمانیه همچنین در بازدید ازمجموعه در ساخت صنایع فلزی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به‌صورت میدانی به بررسی مشکلات این واحد پرداخت.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۸میزخدمت با حضور مسولان، مدیران کل و نمایندگان مجلس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بعنوان یکی از سه شهرک صنعتی بزرگ کشور برگزار شده که دو برنامه میز خدمت به ریاست دکتر ایمانیه استاندار فارس و باحضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌ها انجام شده است.

برگزاری میز خدمت در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با توجه به اهمیت این شهرک صنعتی در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در استان در دستور کار مدیریت ارشد استان قرارگرفته است و علاوه بر آن جلسات میز خدمت به‌صورت تخصصی نیز با دعوت از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید و صنعت برگزار می‌شود.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی نیز به‌صورت مستمر جلسات ملاقات‌های مردمی در داخل شهرک صنعتی بزرگ شیراز و بازدیدهای میدانی از واحدهای دارای مشکل را در برنامه کاری خود قرارداده است و تاکنون ۱۴جلسه در این زمینه برگزار شده است.

شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد‌های مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی نقش مهمی در تولید و صادرات استان بر عهده دارد. درحال‌حاضر ۴۶۷۰قرارداد با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقدشده و ۲۲۸۵ واحد تولیدی، صنعتی و صنفی با اشتغال‌زایی افزون بر ۲۷هزار نفر در این شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند.

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها