|
کدخبر: 277553

۱۶۹ مصوبه استانی سهم شهرک های صنعتی از دیدار رئیس جمهور

علی رسولیان در نشست پیگیری مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهوری و هیأت دولت که با حضور مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور گفت: تأکید دولت سیزدهم و معاون اول رئیس‌جمهوری بر پیگیری جدی مصوبات سفرهای استانی است، که باید با اهتمام ویژه‌ای دنبال ‌شود.

شهرک های صنعتی ۱۶۹ مصوبه استانی سهم شهرک های صنعتی از دیدار رئیس جمهور

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۶۹ مصوبه در سفرهای استانی رئیس‌جمهوری و هیأت دولت سیزدهم از شهریور سال گذشته تا پایان مرداد امسال مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور است که به‌صورت جدی و با برنامه عملی و زمان بندی به دنبال پیگیری تحقق آنها هستیم.

علی رسولیان با بیان این مطلب در نشست پیگیری مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهوری و هیأت دولت که با حضور مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به‌صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، افزود: تأکید دولت سیزدهم و معاون اول رئیس‌جمهوری بر پیگیری جدی مصوبات سفرهای استانی است، که باید با اهتمام ویژه‌ای دنبال ‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا با اقدامات عملی و برنامه زمان بندی به دنبال عملیاتی نمودن مصوبات و پروژه‌های تعریف شده هستیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: مدیران عامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها نیز باید با جدیت بیشتری پیگیر اخذ اعتبارات لازم برای عملیاتی نمودن پروژه‌های مصوب با رایزنی و تعامل با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری‌های استان خود باشند.

احداث ۴۴ پست برق و تکمیل ۲۱ تصفیه خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست بیان کرد: ۱۶۹ مصوبه مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سفرهای استانی رئیس‌جمهوری در حوزه‌هایی از جمله تصفیه ‌خانه‌ فاضلاب، پست برق، تأمین آب، زیرساخت‌ها، تملک اراضی و مکان یابی بوده است.

فتحعلی محمدزاده گفت: در قالب این مصوبات، احداث ۴۴ پست برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به‌صورت مشارکتی با "توانیر" مصوب شده است.

 وی افزود: بالغ بر ۹۳ تفاهمنامه با "توانیر" برای احداث پست‌های برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از سنوات گذشته تا پایان مرداد امسال داشته‌ایم، که این تفاهمنامه‌ها برای تولید ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق با اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: همچنین مبلغ مصوب تخصیصی برای پست‌های برق در سفرهای استانی دولت سیزدهم، ۲۵۲۰ میلیارد تومان است و ۲۱۹۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل دیگر زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب شده است.

محمدزاده با بیان این‌که تکمیل ۲۱ تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز در چارچوب همین مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهوری می‌باشد، ادامه داد: مبلغ مصوب برای تصفیه‌ خانه‌ها نیز ۹۵۵ میلیارد تومان می‌باشد.

در نشست پیگیری مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهوری و هیأت دولت با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به استان‌ها و در راستای عملیاتی نمودن پروژه‌های مصوب، آخرین وضعیت عملکرد و جذب اعتبارات ابلاغی مربوط به مصوبات، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین برخی از حاضران در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در راستای پیگیری اجرایی شدن پروژه‌های مصوب و جذب اعتبارات لازم برای تکمیل هرچه سریع تر این پروژه‌ها پرداختند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها