|
کدخبر: 224045

طراحی پوستر یک فیلم به دست یک نوجوان ۱۷ ساله+عکس

ماهان حاصلی هنرمند نوجوانی است که پس از سال‌ها فعالیت در نقاشیخط، به طراحی روی آورده و در نخستین تجربه خود پوستر «بریکولاژ» را طراحی کرده است.

سینما و تلویزیون طراحی پوستر یک فیلم به دست یک نوجوان ۱۷ ساله+عکس

ماهان حاصلی هنرمند ۱۷ ساله، هنرجوی دوره ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان و دانش‌آموز هنرستان هنر‌های زیبای پسران است که به تازگی نام او به عنوان طراح پوستر در بین عوامل فیلم مستند «بریکولاژ» به تهیه‌کنندگی رحمان حاصلی و کارگردانی محمود توسلیان دیده می‌شود.

این فیلم کولاژ‌هایی از زندگی نادر مشایخی موزیسین ایرانی و فرزند مرحوم جمشید مشایخی است که به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت راه یافته و ماهان حاصلی پوستر آن را طراحی کرده است.

حاصلی درباره طراحی پوستر این فیلم مستند توضیح داد: خط اصلی فیلم حالت کولاژ از زندگی این استاد موسیقی است و من هم سعی کردم که پوستر هم این ویژگی را داشته باشد و حرکت و گذشت زمان از زندگی نادر مشایخی را به تصویر بکشم.

وی با اشاره به مدت زمان یک ماهه برای طراحی این پوستر، اظهار کرد: من سر برخی از سکانس‌ها حاضر بودم، وقتی طراح از همان ابتدا در جریان قصه قرار می‌گیرد، با شخصیت اصلی داستان ارتباط برقرار و نگاه عمیق‌تری پیدا می‌کند.

این هنرمند نوجوان که سابقه برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی نقاشیخط در تهران و سایر استان‌ها را در کارنامه دارد، از تلفیق تکنیک‎‌های نقاشیخطی خود با نرم‌افزار‌های طبیعی خبر داد و آشنایی‌اش با فرم و رنگ‌شناسی را عاملی مهم در کمک به طراحی‌های گرافیکی خود برشمرد.

حاصلی عنوان کرد: هنر دو بخش فاین‌آرت و کاربردی دارد. نقاشیخط فاین‌آرت و گرافیک هنر کاربردی است. ترکیب این دو کمک شایانی به پیشرفت من می‌کند.

وی با بیان اینکه پوستر «بریکولاژ» نخستین تجربه جدی او در زمینه طراحی پوستر است، یادآور شد: علاقه خاصی به گرافیک و خلاقیت بصری دارم و می‌خواهم در زمینه طراحی پوستر برای آثار سینمایی فعالیت کنم.

بریکولاژ

گفتنی است نامواره فیلم مستند «بریکولاژ» توسط عظیم فلاح هنرمند نقاشیخط کار طراحی و امور گرافیکی و فنی آن هم توسط مریم حاصلی انجام شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها