|
کدخبر: 220572

پسر «جمشید مشایخی» مقابل تندیس پدرش چه گفت؟+ویدئو

تندیسی از زنده یاد جمشید مشایخی که به تایید فرزندش - نادر مشایخی - هم رسیده است، در آینده نزدیک در موزه سینما جانمایی می‌شود.

سینما و تلویزیون پسر «جمشید مشایخی» مقابل تندیس پدرش چه گفت؟+ویدئو

ششم آذرماه سالروز تولد جمشید مشایخی یکی از بازیگران شناخته شده سینمای ایران است که در سال ۱۳۱۳ متولد شد و فروردین دو سال قبل از دنیا رفت.

اخیراً تندیسی با شمایلی از نقش او در فیلم «کمال‌الملک» علی حاتمی ساخته شده که مراحل آماده‌سازی نهایی آن در حال انجام است و پس از تکمیل در موزه سینما رونمایی خواهد شد.

نادر مشایخی - رهبر ارکستر و فرزند این بازیگر قدیمی - که خودش متولد پنجم آذرماه است، به تازگی از مراحل آماده‌سازی این تندیس بازدید داشته و براساس ویدویی که موزه سینما منتشر کرده، درباره آن گفته است: این شمایل چیزی است که پدرم عاشقش بود، چون او خوشحال بود که رُل کمال‌الملک را بازی کرده است. قبل از اینکه این نقش را بازی کند، هم نقاشی می‌کرد و الان این تندیس خیلی خوب شده است و آن را که می‌بینم منقلب می‌شوم.

او گفته است: من کمال‌الملک را نمی‌شناختم و این شخصیت با فیلم «کمال‌الملک» برای من و خیلی از جوان‌های آن زمان به مفهوم تبدیل شد. پدرم کتاب‌های زیادی در رابطه با با کمال‌الملک و تاریخ آن زمان در اختیار داشت و می‌خواند و به آن دوران تسلط داشت.

ویدئو سخنان نادر مشایخی را در مقابل تندیس پدرش اینجا ببینید:

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها