|
کدخبر: 220421

«رستاخیز» با مصالحه مدیران به اکران رسید

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "رستاخیز" خبر داد که سرانجام این فیلم از ۱۶ اسفند ماه همزمان با تولد حضرت ابوالفضل (ع) در پلتفرمی که برای عرضه جهانی آن طراحی شده است، اکران آنلاین می‌شود.

سینما و تلویزیون «رستاخیز» با مصالحه مدیران به اکران رسید

تقی علیقلی زاده یادآور شد: بعد از رای اولیه دیوان عدالت اداری به نفع سازندگان فیلم سینمایی "رستاخیز" به کارگردانی احمدرضا درویش، از طرف بعضی پیشکسوتان حرفه‌ای و مدیران سازمان سینمایی (که آن موقع مدیریت‌اش تغییر کرده بود) به مصالحه دعوت شدیم. این دعوت با پذیرش سهامداران مواجه شد و سرانجام مصالحه‌ای صورت گرفت مبنی بر اینکه فعلا درباره‌ی اکران داخلی طرح دعوا نشود و در مورد پخش خارجی پروانه نمایش صادر شود.

همچنین دولت بخشی از سهام فیلم را خریداری کند تا فشار مالی بر روی سهامداران خصوصی کم شود. البته تمامی سهام داران بخش خصوصی در این قرارداد متحمل ضرر و زیان شدند. از آن به بعد پیگیری حقوقی محاکم داخلی، متوقف و بر روی عرضه فیلم تمرکز شد.

پس از این مصالحه و واگذاری بخشی از سهام فیلم به بنیاد سینمائی فارابی و صدور پروانه نمایش خارجی، به عنوان تهیه‌کننده و سهامدار، رسما پیشنهاد کردم که بنیاد سینمایی فارابی، مسئولیت توزیع جهانی فیلم را بپذیرد. در پاسخ به این پیشنهاد، بنیاد سینمایی فارابی، طی یک نامه رسمی، از قبول این مسئولیت امتناع کرد.

در ادامه و به اصرار مدیران وقت سینمایی و سایر سهامداران، تصمیم‌گیری درباره‌ توزیع‌کننده داخلی و خارجی در تمامی اشکال حقوقی به تهیه‌کننده واگذار و مقررشد سایر سهامداران به عنوان مشاور و پشتیبان حضور داشته باشند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها