|
کدخبر: 215264

جاودانگان موفق در گیشه، فناپذیر در نقد

فیلم ابرقهرمانی و جدید «جاودانگان» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی در هفته نخست اکران به فروش جهانی ۱۷۱ میلیون دلاری دست یافت.

سینما و تلویزیون جاودانگان موفق در گیشه، فناپذیر در نقد

این فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی «کلوئی ژائو» در نخستین هفته نمایش در سینماهای امریکا، عملکردی کمتر از انتظارات داشت و گرچه با فروش ۷۱ میلیون دلاری صدرنشین گیشه شد اما پیش‌بینی می‌شد فروشی تا ۸۰ میلیون دلار را رقم بزند.

با این حال «جاودانگان» پس از «بیوه سیاه» (۸۰.۳ میلیون دلار)، «شانگ شی و افسانه ۱۰ حلقه» (۷۵.۳) و قسمت جدید فیلم «ونوم» (۹۰ میلیون دلار)، چهارمین فروش آغازین سینمای امریکا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا را به خود اختصاص داد.

«کلوئی ژائو» که پس از فیلم موفق و برنده اسکار «سزمین آواره‌ها» پا به دنیای سینمای ابرقهرمانی گذاشته با فیلم «جاودانگان» چندان نتوانسته رضایت منتقدان و مخاطبان را جلب کند و وبسات نقد فیلم «راتن تومیتوز» نیز امتیاز ۴۷ درصد را به این فیلم اختصاص داده است.

این فیلم در گیشه بین‌الملل نیز تاکنون ۹۰ میلیون دلارفروخته تا فروش جهانی «جاودانگان» به رقم چشمگیر ۱۷۱ میلیون دلاری برسد.

«جما چان»، «ریچارد مدن»، «کمیل نانجیانی»، «لیا مک‌هیو»، «برایان تایری هنری»، «ما دونگ-سئوک»، « هریش پتل»، «کیت هرینگتون»، «سلما هایک» و «آنجلینا جولی» در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

پیش از این برخی کشورهای عربی چون عربستان و قطر و کویت نیز اعلام کرده‌اند به دلیل ارجاعات همجنسگرایانه در این فیلم از اکران آن در کشورهایشان خوددداری خواهند کرد.

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها