|
کدخبر: 214979

رتبه زنان کارگردان ایران در جهان

استاد دانشگاه تهران، گفت: چرا در خبرنامه «فوکوس» فرانسه که یک گزارش سالیانه از جشنواره کن است سینمای ایران در سه خط بعد از سینمای عربستان و امارات معرفی می‌شود، در حالی که سینمای ایران یکی از قدرتمندترین سینماها در دنیاست.

سینما و تلویزیون رتبه زنان کارگردان ایران در جهان

در دومین روز از برگزاری جشنواره سینمای ایران در شانتی فرانسه، کنفرانس «سینمای، آیینه روح ایرانی» با حضور کارگردانان ایرانی و فرانسوی و سید علیرضا خلیلی، دبیر جشنواره برگزار شد.

در این کنفرانس درباره موضوعاتی چون آینده سینمای ایران، معضلات آن، جوانان و سینما، نقش زنان در سینمای ایران بحث و گفت‌وگو شد.

روح الله حسینی استاد دانشگاه تهران و رئیس دپارتمان مطالعات اروپا و امریکای دانشکده مطالعات دانشگاه تهران در این کنفرانس در خصوص تحولات اخیر سینمای ایران، گفت: چرا در خبرنامه فوکوس که یک گزارش سالیانه از جشنواره کن است سینمای ایران در سه خط بعد از سینمای عربستان و امارات معرفی می‌شود، در حالی که سینمای ایران یکی از پرقدرت مندترین سینماها دنیاست.

آلن برونه، نویسنده، سینماگر و کارشناس فرانسوی سینمای ایران هم در این کنفرانس گفت: به گفته پژوهشگران امریکایی، سینمای ایران سومین سینمای پرتعداد از لحاظ کارگردانان زن است که این بسیار جای خرسندی دارد.

در ادامه برنامه‌های روز دوم جشنواره، به دعوت رئیس کاخ و موزه شانتی، کارگردانان حاضر در جشنواره از این موزه، مجموعه تاریخی و گنجینه بازدید کردند.

اتفاق جالب توجه در این بازدید برای کارگردانان و میهمانان جشنواره این بود که مجموعه نفیس شاهنامه‌ای که متعلق به قرن ۱۶ و منحصر به فرد است برای میهمانان نمایش داده شد. این شاهنامه سال ۱۸۶۰ میلادی خریداری شده و از آن زمان تاکنون در این کاخ- موزه نگهداری می‌شود.

جشنواره سینمای ایران در شانتی از ۱۳ تا ۱۶ آبان‌ امسال در فرانسه به ابتکار مرکز «ایران و فرانسه» و با همکاری شهرداری شانتی، مجموعه کاخ اعظم این شهر، شهرداری سانلیس، دانشگاه سوربن فرانسه، بنیاد دومال، سینمای الیز و حمایت پنج موسسه هنری و شرکت سینمایی از ایران در راستای شناخت سینمای نوین و معرفی کارگردانان مستعد سینمای ایران در عرصه و در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها