|
کدخبر: 212435

پوست ترسناک نیست !

بهمن ارک معتقد است فیلم سینمایی«پوست» قرار نیست مخاطب را بترساند و ژانرش هم وحشت نیست بلکه یک فیلم عاشقانه و شاعرانه است.

سینما و تلویزیون پوست ترسناک نیست !

فیلم سینمایی «پوست» با کارگردانی بهمن و بهرام ارک و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد، ۱۷ روز است که روی پرده سینما رفته و تا کنون ۴۲۵ میلیون تومان فروخته است.

بهمن ارک، یکی از کارگردان‌های این فیلم درباره ترسناک نبودن این فیلم گفت: «قرار نبود ما با این فیلم مردم را بترسانیم، به همین دلیل نمی‌توانیم ژانر «پوست» را وحشت بدانیم. بیشتر روایت افسانه و داستانه عاشقانه در حالت ترس است. معمولا وقتی فیلم فراژانری می‌شود، این اتفاق رخ می‌دهد و هر مخاطبی با تعبیر ذهنی خودش ژانر فیلم را انتخاب می‌کند و من هم نمی‌توانم بگویم این موضوع غلط است. از نگاه من «پوست»، یک فیلم عاشقانه است که حالت ترس دارد.»

این کارگردان درباره ژانر این فیلم ادامه داد: «ما ژانر داریم و حالت(mood)؛ به طور مثال ما فیلم داریم با ژانر عاشقانه و حالت طنز یا ژانر وسترن با حالت ملودرام. در این حالت نمی‌توانیم بگوییم که ژانر اصلی فیلم، ترس، طنز یا ملودرام بود. این موضوع درباره «پوست» هم صدق می‌کند. ژانر اصلی این فیلم عاشقانه‌ است با حالت ترس، به همین دلیل هم من بیشتر آن را یک فیلم عاشقانه و شاعرانه می‌دانم تا ترسناک.»

او درباره نحوه ساخت این فیلم هم گفت: «زمانی که یک فیلم می‌سازید که رئالیستی نیست و کاملا تخیلی است، برای مخاطب کمی غیرباور می‌شود. به همین دلیل ما تمام تلاش‌مان را کردیم که از بازیگران شناخته شده استفاده نکنیم، از آدم‌های همان محیط استفاده کنیم تا حالت مستند بگیرد و فیلم باورپذیرتر باشد. به همین دلیل هم «پوست» را به فضای مستند بیشتر نزدیک کردیم تا برای مخاطب باورپذیر باشد.»

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها