|
کدخبر: 211926

درخشش قهرمان در رسانه های اسپانیا

مطبوعات اسپانیا نمایش فیلم «قهرمان» و حضور امیر جدیدی برای معرفی این فیلم در جشنواره وایادولید را به‌طور گسترده‌ای پوشش دادند و در بررسی‌ها و ارزیابی‌های خود از آخرین ساخته اصغر فرهادی، فیلم «قهرمان» را از شانس‌های اصلی جایزه اسکار قلمداد کردند.

سینما و تلویزیون درخشش قهرمان در رسانه های اسپانیا

روزنامه «ال دیا د وایادولید» در گزارشی با عنوان «تأثیر فرهادی با قهرمان بر جشنواره فیلم وایادولید» با اشاره به حضور امیر جدیدی در مراسم اکران فیلم قهرمان در این جشنواره نوشت: اصغر فرهادی که یکی بزرگ‌ترین استادان رئالیسم صوتی و بصری محسوب می‌شود، در فیلم «قهرمان» داستانی اخلاقی را به تصویر کشیده که در آن شخصیت اصلی فیلم به سمت گردبادی از احساسات و پرسش‌های بی‌پاسخ درباره آبرو، جعل دروغ و فریب و رستگاری کشیده می‌شود. این دومین‌باری است که اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی با فیلمی در خور و ارزشمند به هفته سینمای وایادولید بازمی‌گردد. او برای نخستین‌بار با فیلم «فروشنده» در این جشنواره حضور یافته و توانسته بود جایزه جوانان این جشنواره را از آن خود کند.

به‌نوشته این نشریه چاپ اسپانیا، فرهادی دوباره در فیلم قهرمان روایتی درخشان و طبیعی از زندگی در ایران معاصر ارائه داده و این بار از شلوغی تهران فاصله گرفته و روایت استادانه‌ای از روابط خانوادگی اغلب شکننده شخصیت‌های فیلمش در خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های شیراز را در داستانی خاکستری بدون غلبه رنگ سیاه یا سفید، ارائه داده است. در این داستان فرهادی، تقریبا همه شخصیت‌ها دارای گذشته‌ای مبهم و رازآلود هستند. این آخرین فیلم فرهادی، در برگیرنده مضامینی نظیر دروغ، روایت‌هایی ماورای واقعیت در شبکه‌های اجتماعی و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی است. «قهرمان» اثری است که با استادی تمام ترسیم شده و در برگیرنده تنش‌های اجتماعی در سطح بسیار بالایی است.

در «قهرمان»، فرهادی، شخصیت اصلی فیلمش را بر سر یک دوراهی اخلاقی سرنوشت‌ساز قرار می‌دهد و او را وادار می‌کند از خود بپرسد، با پولی که یافته چه کند؛ یا پول را بردارد و بدهی‌اش را بپردازد و از زندان آزاد شود یا اینکه صاحب کیف را پیدا کند. تصمیم قهرمان فرهادی (رحیم) او را به‌تدریج وارد ماجراها و داستان‌هایی با مضامین و محتوای کافکایی همراه با فریب، گیجی و درک ناصحیح از وضعیت و دنیای پیرامون خود می‌کند و درواقع شخصیت اول فیلم فرهادی به ورطه‌ای بی‌بازگشت می‌افتد.

 

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها