|
کدخبر: 151014

برج میلاد میزبان دو فیلم در فجر ۳۹

برج میلاد به عنوان کاخ رسانه امروز در نخستین گام از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر میزبان دو فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» و همچنین فیلم سینمایی «بی همه چیز» خواهد بود. آثاری که می‌توانند بنا به کارگردانان جوان خود رونقی تازه به سینمای کشور ببخشند.

سینما و تلویزیون برج میلاد میزبان دو فیلم در فجر ۳۹

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با اعلام اسامی آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ آغاز به کار کرد. این دوره از جشنواره فیلم فجر با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا در شرایطی خاص و با محدودیت‌های فراوان برگزار خواهد شد، برخلاف سال‌های گذشته که کاخ رسانه میزبان چهار اثر بود امسال تنها دو فیلم در روز به نمایش گذاشته خواهد شد

بر این اساس طی روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد و پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ رسانه‌ها و منتقدین شانزده فیلم طی هشت روز به نمایش در خواهند آمد. همچنین سرانجام تصمیم به برگزاری اکران‌های مردمی با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی شد.

برج میلاد به عنوان کاخ رسانه امروز در نخستین گام از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر میزبان دو فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» و همچنین فیلم سینمایی «بی همه چیز» خواهد بود. آثاری که می‌توانند بنا به کارگردانان جوان خود رونقی تازه به سینمای کشور ببخشند.

***«رمانتیسم عماد و طوبا» ادامه‌ای بر عاشقانه «ایتالیا ایتالیا»

کاوه صباغ زاده کارگردان جوان اما جویای نام سینمای کشور نخستین بار با فیلم «ایتالیا ایتالیا» پا به جشنواره فیلم فجر گذاشت، فیلمی که مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و برای نخستین بار نامزدی سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای سارا بهرامی به همراه داشت.

فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» که سال گذشته نتوانست خودش را به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برساند، خبر از حضور خود در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر داد.

سارا بهرامی در دومین تجربه همکاری با کاوه صباغ زاده پس از ایتالیا ایتالیا این بار به عنوان راوی و قصه گو با فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» همراه شده است.

الناز حبیبی، حسام محمودی و علی انصاریان از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. «رمانتیسم عماد و طوبا» رفت، فیلمنامه این فیلم سینمایی در ژانر کمدی، رمانتیک، فانتزی نوشته شده و اقتباسی آزاد از کتابی نوشته آلن دوباتن است که توسط کاوه صباغ‌زاده به نگارش درآمده است.

در خلاصه داستان دومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان آمده است: «وقتی سرنوشت برای نخستین بار عماد و طوبا را روبه‌روی هم قرارداد، هر دو خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست...»

بازگشت «پرویز پرستویی» به برج میلاد با «بی همه چیز»

«بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی دومین فیلمی است که در کاخ رسانه برای خبرنگاران و عکاسان اکران خواهد شد.

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی در «بی همه چیز» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پیش از این قرار بود شهاب حسینی در این فیلم به ایفای نقش بپردازد و حتی در چند سکانس بازی نیز کرد، اما در ادامه از حضور در این پروژه انصراف داد و هادی حجازی‌فر جایگزین او شد. علی مصفا دیگر بازیگری است که به واسطه شیوع کرونا و تغییر در زمان بندی از این پروژه جدا شد و جای خود را به بازیگر دیگری سپرد.

محسن قرایی نویسنده و کارگردان فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۹۱ با فیلم «خسته نباشید» آغاز کرد و چهار سال بعد فیلم «سدمعبر» را ساخت. فیلمی که به قلم سعید روستایی نوشته شد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر هرچند در چهار بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

قرایی پس از آن در مقام کارگردان فعالیتی نکرد و به عنوان نویسنده «قصرشیرین» را با محمد داوودی نوشت که سیدرضا میرکریمی کارگردانی آن را برعهده گرفت. این بار نیز قرایی خوش درخشید و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها