|
کدخبر: 311136

کلید ترور مسئولان ایرانی زده شد؟

در پی حادثه‌ ۱۱ سپتامبر کشورهای بسیاری قوانین ضد تروریسم را وضع و تقویت کردند و در گسترش هر چه بیشتر آن‌ها کوشیدند.

سیاست کلید ترور مسئولان ایرانی زده شد؟

در پی حادثه‌ ۱۱ سپتامبر کشورهای بسیاری قوانین ضد تروریسم را وضع و تقویت کردند و در گسترش هر چه بیشتر آن‌ها کوشیدند. چرا که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بزرگترین و مرگبارترین عملیات تروریستی تاریخ در خاک ایالات متحده رخ داد که پیامدهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و امنیتی بسیاری برای این کشور و جامعه‌ی جهانی به ارمغان آورد. اکنون نیز در باریکه غزه چنین جنایتی توسط ‌اسرائیل در حال جریان است، اما رهبران قدرت‌ها جهانی چشمشان را بر روی حقیقت بسته‌اند تا از منافع خود حمایت کنند زیرا رهبران کشوری مانند آمریکا، انگلیس یا حتی آلمان با توجه به خوی وحشی‌گری و سرکش اسرائیلی‌ها به خوبی آگاهند که اگر آنها به این کشورها بازگردند شری بزرگ گریبان‌شان را خواهند گرفت.

۷۵ سال جنایت و دست درازی به سرزمین مادری اعراب فلسطین حکایت از آن دارد که اگر سد راه این غده سرطانی باشی خونت برایشان مباح است. تفرقه افکنی، جاسوسی، شلیک گلوله و موشک یا در نهایت ترور ابزاری است که بزرگترین رژیم جنایت پیشه فعلی با سرکشی هرچه تمام در حق بشریت انجام داده است. این رژیم تروریست و غاصب برای رسیدن با اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نیست و برایش چه یک نفر چه هزاران نفر تفاوتی نمی کند که به چه شکل و شیوه‌ای کشته یا ترور شوند.

از جمله مهم ترین ترورهای سازمان‌های جاسوسی و تروریستی اسرائیل در لبنان، سوریه و ایران ترور چهره‌هایی همچون غسان کنفانی، عماد مغنیه و محسن فخری‌زاده است. صاحبان هر یک از این نام‌ها چهره‌های فرهنگی، نظامی و علمی بوده‌اند که با سرکشی اسرائیل به وسیله قلم، اسلحه و علم مقابله کرده‌اند. اینک به مرور شیوه ترور و حذف این چهره ها توسط موساد می‌پردازیم. یک معیار برای صداقت افراد در مبارزه و دغدغه‌های خود این است که ببینیم رژیم صهیونیستی با کدام یک از آنها دشمن است. همین معیار صداقت آنها را روشن می‌کند.  این سه شخصیت در صدر کسانی بود که اسرائیل برای ترورشان برنامه‌ریزی کرده بود.

غسان کنفانی متولد تولد ۹ آوریل ۱۹۳۶در «عکا» است. او نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی و از اعضای رهبری جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بود. کنفانی از نویسندگان توانای حوزه اجتماعی فلسطین و ادبیات داستانی عربی بود که آثار تأثیرگذارش به دور از شعارزدگی، مفاهیم عمیقی را درباره زندگی بیان می‌کنند.  

از ترورهای خودرویی «موساد» چه می‌دانید؟

«غسان چه بهشت باشد و چه جهنم، حتما اهالی آن‌جا را هم با فلسطین درگیر خواهد کرد. کنفانی که از بازماندگان کوچ تلخ ۱۹۴۸ از سرزمین‌های اشغالی بود، تا آخرین لحظه عمر کوتاه خویش از فلسطین گفت و نوشت.»

غسان در جنبش ملی  ضداشغال بریتانیا فعالیت داشت. تحصیلات اولیه را در مدرسه فرانسوی زبان میسیونرهای کاتولیک در شهر یافا سپری کرد. به دلیل جنگ عرب‌ها و اسرائیل در سال ۱۹۴۸ او به همراه خانواده مجبور به مهاجرت شد و پس از اقامت کوتاهی در لبنان، به سوریه رفت و در دمشق به عنوان پناهنده فلسطینی ساکن شد. این چهره ادبی دوره متوسطه را در آنجا سپری کرد. در سال ۱۹۵۲ در رشته ادبیات عرب دانشگاه دمشق ثبت‌نام کرد.

وی در ۸ ژوئیهٔ ۱۹۷۲ در یک حادثه تروریستی موساد، در بیروت، با انفجاری بمبی که در ماشینش قرار داده بودند، به همراه خواهرزاده‌اش ترور شد. کنفانی پس از شهادت به عنوان یکی از سمبل‌های مقاومت در میان آزادی‌خواهان جهان مطرح شد. موساد مستقیماً مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت.

کنفانی که از بازماندگان کوچ تلخ ۱۹۴۸ از سرزمین‌های اشغالی بود، تا آخرین لحظه عمر کوتاه خویش از فلسطین گفت و نوشت.

عماد مغنیه یا مرد در سایه

«حاج رضوان مثل شمشیر فرود می‌آمد و مثل شبح ناپدید می‌شد.»

عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان»،روز ۷ دسامبر ۱۹۶۲میلادی در شهر صور واقع در جنوب لبنان به دنیا آمد. پدرش فایز مغنیه است و برادرانش جهاد و فؤاد بودند که به شهادت رسیدند. وی به «مرد سایه» شهرت داشته و به عنوان مغز متفکر حزب‌الله لبنان شناخته شده بود. خانواده مغنیه پس از مدتی از صور به ضاحیه جنوبی بیروت نقل مکان کردند و در این منطقه بود که وی، تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را گذراند و پس از آن در جوانی، وارد دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) شد.

عماد، گاهی حاج رضوان بود، گاهی مرتضی، گاهی خود را مصطفی معرفی می‌کرد و گاهی نام دیگری برای خود برمی‌گزید. جاسوس‌های سرویس‌های امنیتی «موساد» و «اف بی آی» و سایر نهادهای امنیتی، هر چه بیش‌تر به مغنیه نزدیک می‌شدند او را دورتر می‌یافتند. به قول حاج قاسم سلیمانی، یار دیرین عماد مغنیه، «حاج رضوان مثل شمشیر فرود می‌آمد و مثل شبح ناپدید می‌شد.»

از ترورهای خودرویی «موساد» چه می‌دانید؟

عماد مغنیه سه فرزند به نام‌های جهاد، فاطمه و مصطفی داشت که جهاد، در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵م (۲۸ دی ۱۳۹۳) در هجوم بالگردهای اسرائیلی به خودروی حامل وی در بلندی‌های جولان سوریه به شهادت رسید. عماد مغنیه ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ (۲۳ بهمن ۱۳۸۶) در پی انفجار در خودروی بمب‌گذاری شده در دمشق، به شهادت رسید.

محسن فخری زاده/ این اسم را به یاد داشته باشید

شهید محسن فخری‌زاده، رئیس پیشین سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند هسته‌ای  سال ۱۳۹۹ در جاده‌ای در آبسرد واقع در ۸۰ کیلومتری شرق تهران توسط عناصر تروریست اسرائیل بله شهادت رسید.

از ترورهای خودرویی «موساد» چه می‌دانید؟

یک هفته‌نامه بریتانیایی به نام «جویش کرونیکل» یادآور شده است عناصر موساد در هنگام عبور خودرو شهید فخری‌زاده از نقطه تعیین شده، دگمه تیرباری را که درون یک وانت جاساز شده بود فشار داده‌اند و مسلسل شلیک کرده است.

«این اسم را به یاد داشته باشید: فخری زاده!»

در این اقدام تروریستی ۱۳ گلوله به شهید فخری‌زاده اصابت کرده بود. همچنین روز ۳۰ آوریل سال ۲۰۱۸ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در یک کنفرانس خبری در تل آویو سه بار نام شهید محسن فخری‌زاده را بر زبان آورده بود و خطاب به خبرنگاران گفته بود:«این اسم را به یاد داشته باشید: فخری زاده!»

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها