|
کدخبر: 310896

وزیر امور خارجه خطاب به ترکمنستان: احترام مهم است

سفیر جدید ایران در ترکمنستان در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود برنامه‌های پیش رو در زمینه توسعه و ارتقاء همکاری‌های کشورمان با ترکمنستان را تشریح کرد.

سیاست وزیر امور خارجه خطاب به ترکمنستان: احترام مهم است

علی مجتبی روزبهانی، سفیر جدید ایران در ترکمنستان در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود برنامه‌های پیش رو در زمینه توسعه و ارتقاء همکاری‌های کشورمان با ترکمنستان را تشریح کرد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار جایگاه ترکمنستان را در سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران برجسته دانست و بر اراده راسخ دولت مبنی بر گسترش مناسبات دو کشور و تعمیق همکاری های فیمابین در تمامی ابعاد تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین ضمن اشاره به اصل احترام و سودمندی متقابل در روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، پیگیری اجرای توافقات و تفاهمات میان سران دو کشور در سال‌های اخیر را دارای اولویت ویژه برشمرد.

روزبهانی که به عنوان نهمین سفیر کشورمان در ترکمنستان منصوب گردیده، پیش از این در سمت‌های معاون و رییس ادارات مشترک‌المنافع و آسیای غربی، معاون مدیر کل غرب آسیا، مدیر کل رسانه‌های خارجی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای فیلیپین و قرقیزستان خدمت کرده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها