|
کدخبر: 309614

سانسور فلسطین در شبکه‌های اجتماعی!

شرکت آمریکایی متا اعلام کرد اقداماتی را در پیش گرفته که شامل حذف ستایش و حمایت اساسی از گروه حماس در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی‌اش است.

سیاست سانسور فلسطین در شبکه‌های اجتماعی!

اتحادیه اروپا، شرکت‌های شبکه اجتماعی را به دلیل عدم انجام اقدامات کافی برای نظارت بر محتوا، توبیخ کرده است. گفته می‌شود از زمان درگیری در سرزمین‌های اشغالی، ادعاهای گمراه کننده و تصاویر دستکاری شده، در فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

شرکت متا اعلام کرد در سه روز پس از آغاز این درگیری‌ها، بیش از ۷۹۵ هزار محتوا به عبری یا عربی را حذف کرده است.

همچنین این شرکت، سیاست مربوط به خشونت و تحریک را گسترش داده و محتوایی که صهیونیست‌های مفقود شده را به شکل واضحی نشان می‌دهد را حذف می‌کند. محتوا با تصاویر مبهم شده قربانیان، همچنان مجاز است اما این شرکت، ایمنی و حریم خصوصی افراد مفقود شده را در اولویت قرار داده است.

شرکت متا همچنین در فناوری خود، تغییراتی صورت داده تا از توصیه محتوایی اجتناب کند که ممکن است مقررات مربوط به محتوای خشونت آمیز را در پلتفرم‌های فیس بوک، اینستاگرام و تردز، نقض کنند.

گروه حماس در پلتفرم‌های متا، ممنوع شده اما این شرکت همچنان گفتمان سیاسی و اجتماعی مانند گزارش خبری، مسائل مربوط به حقوق بشر و بحث‌های دانشگاهی، بی‌طرفانه و انتقادی را اجازه نشر می‌دهد.

کمیسیون اروپا، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی را برای حذف محتوای غیرقانونی و رعایت قانون خدمات دیجیتال، تحت فشار قرار داده است و در صورت نقض این قانون، جریمه‌های بزرگی برای آنها صادر خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، برخلاف واکنش متا، شرکت ایکس (توییتر سابق)، از کمیسیون اروپا خواسته است اطلاعات بیشتری درباره خشونت در این پلتفرم فراهم کند. این کمیسیون تحقیقاتی را از ایکس گشوده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها