|
کدخبر: 308384

کنعانی: روند دیپلماسی و تبادل پیام‌ها باز است

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه طرح اخیر سلطان عمان را ابتکار عملی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین برجام دانست و گفت: این ابتکار عمل نه یک توافق جدید و نه یک طرح جدید است.

سیاست کنعانی:  روند دیپلماسی و تبادل پیام‌ها باز است

ناصر کنعانی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و برگزاری  اجلاس وحدت  در تهران گفت : امیدوارم شاهد انسجام  هرچه بیشتر  در جهان اسلام باشیم تا بتواند نقش خود را در عرصه  منطقه‌ای و بین‌المللی به نحو موثری انجام دهد و جهان اسلام در سایه وحدت بتواند از شر نظام سلطه در امان باشد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد طرح سلطان عمان که این روزها در رسانه ها از آن یاد می‌شود، گفت: ابتکارات و طرح‌هایی  که از سوی برخی از کشورهای دوست از جمله ابتکار سلطان عمان مطرح شده است نه یک توافق جدید و نه یک طرح جدید است بلکه ابتکار عملی برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها طرفین برجام و بازگشت  همه طرف‌ها به توافق برجام است که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد.

کنعانی دامه داد : همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم ما از تلاش‌ها و ابتکارات کشورهای دوست از جمله کشور عمان برای کمک به بازگشت تمام طرف‌ها به توافق استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: روند دیپلماسی و تبادل پیام‌ها باز است و این روند ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ارائه توضیحاتی در مورد سفر اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان به تهران در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر  اردوغان در مورد ارسال پالس‌های مثبت از سوی ایران در مورد کریدور زنگزور گفت: ما با توسعه راه‌های مواصلاتی به نحوی که منافع همه کشورهای منطقه تامین شود ، موافق هستیم، اما در عین حال تاکید داریم که مخالف تغییر مرزهای بین‌المللی و مخالف ایجاد تغییرات ژئوپلیتیکی در منطقه هستیم و دیدگاه خود را در این ارتباط به صورت روشن و شفاف اعلام کرده‌ایم.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اجرای توافقنامه  امنیتی ایران و عراق که مهلت زمان  اجرای آن ۲۸ شهریورماه به اتمام رسید و سفر اخیر مشاور شورای عالی امنیت ملی عراق به ایران در مورد اجرای این توافق گفت : براساس ارزیابی‌های ما بخشی از این توافقنامه اجرا شده است و بخشی از آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: هیات ارزیابی ایران برای ارزیابی میدانی از میزان اجرای دقیق  این توافق نامه امنیتی به عراق سفر کرده است که این موضوع با همکاری و استقبال خوب مقامات عراقی همراه بود  و ما از همکاری آنها تشکر می‌کنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها