|
کدخبر: 305275

مذاکرات نظامی روسیه با افریقا

دفتر ریاست جمهوری بورکینافاسو گزارش داد مذاکراتی بین ابراهیم ترائوره، رئیس جمهور موقت این کشور و هیئتی به سرپرستی معاون وزیر دفاع روسیه برای بررسی همکاری‌های نظامی احتمالی بین دو کشور انجام گرفته است.

سیاست مذاکرات نظامی روسیه با افریقا

به نقل از الجزیره، دفتر ریاست جمهوری در بورکینافاسو در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج‌شنبه در جریان نشستی که در مورد همکاری نظامی احتمالی بحث و تبادل نظر شد، یک هیئت روسی با ابراهیم ترائوره، رئیس جمهور موقت این کشور گفت‌وگو کرد.

این دفتر افزود که سفر هیئت مذکور به ریاست یونس بک یوکوروف، معاون وزیر دفاع روسیه بیانگر پیگیری مذاکراتی است که بین ترائوره ​​و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست روسی-آفریقایی در ماه ژوئیه در سن پترزبورگ انجام شد.

در بیانیه ریاست جمهوری آمده است که این جلسه به «راه‌های همکاری در وهله اول در حوزه نظامی، مانند آموزش استخدام شدگان و افسران بورکینافاسو در همه سطوح از جمله آموزش خلبانان در روسیه» اختصاص داشت.

در این بیانیه ذکر نشده که آیا مسکو مربیان نظامی را به بورکینافاسو می‌فرستد یا نه.

در تاریخ پنج اوت ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از بازگشایی سفارت روسیه در بورکینافاسو قبل از پایان سال جاری میلادی، پس از ۳۰ سال تعطیلی آن خبر داد. این کار برای اطمینان از بزرگترین نمایندگی دیپلماتیک ممکن روسیه در آفریقا انجام شد. همزمان روسیه بر تمایل خود به ارائه کمک به کشورهای آفریقایی در سازماندهی کار مأموریت‌های دیپلماتیک‌شان در روسیه تاکید کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها