|
کدخبر: 305056 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیز با رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی؛

حذف مرغ از سفره مردم را نباید به پای دولت نوشت/ درآمد مردم قابل قبول است

غضنفرآبادی گفت: در شرایط خاصی هم قیمت مرغ افزایش پیدا کرد، و آن همزمان با ایام عاشورا بود که مصرف میان مردم افزایش پیدا می‌کند.

سیاست حذف مرغ از سفره مردم را نباید به پای دولت نوشت/ درآمد مردم قابل قبول است

اقتصاد یکی از مولفه‌های اصلی برای سنجش عملکرد دولت‌ها محسوب می‌شود که معمولاً کارشناسان در ارزیابی‌های خود این حوزه را معیار قرار می‌دهند. بر همین اساس موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گسترش‌نیوز کاهش تورم و احیای کارخانه‌ها را از جمله اقدامات اقتصادی دولت ارزیابی کرد و گفت رابطه رئیسی با کشورهای دیگر در گشایش‌های اقتصادی موثر بوده است.

نرخ تورم کاهش پیدا کرده است

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم در راستای مهار تورم گفت: قبل از ارزیابی اقدامات دولت، مهم‌ترین نکته این است  شعار سال افزایش تولید و مهار تورم است و این دو مورد به یکدیگر پیوسته هستند. به این ترتیب که اگر ما افزایش تولید را داشته باشیم، نرخ بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد، افزایش درآمدها و نهایتاً کاهش تورم را به همراه خواهیم داشت چراکه مردم مشغول به کار می‌شوند، درآمدهای دولت مطلوب می‌شود. البته این اتفاقات در حال حاضر صورت گرفته است.

وحشت ارزی از بین رفته است

او افزود: با توجه به روابطی که دولت در سیاست خارجی برقرار کرده، وحشت ارزی که سال‌های گذشته شکل گرفته بود و دشمن به دنبال این بود که ارز را متزلزل نگه دارد  و افزایش پیدا کند، آن وحشت کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این دولت به دنبال احیای برخی از کارخانه‌ها و تقویت آنها بوده و هست. همچنین دولت در بحث زیرساخت‌ها اعم از امکانات عمرانی در دورترین نقاط کشور و خود شهرها، فراهم کردن بسترهای مناسب برای ساخت و ساز مسکونی، همگی امیدواری در مردم به وجود آورده است. در نتیجه اقدامات دولت، تلاش دشمن برای خارج کردن کشور از چرخه اقتصادی خود، خنثی شد کما اینکه در شرایط فعلی نظام اقتصادی کشور بر روی ریل قرار گرفته است.

دولت بر دهان منتقدان مشت کوبید

غضنفرآبادی همچنین تصریح کرد: لذا مجموع اقدامات اقتصادی دولت مشت محکمی بر دهان کسانی است که به دنبال تخریب بی‌جهت دولت بودند، است. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، ماشاهد رشد، تعالی، خدمت، پیشرفت و کاهش تورم در کشور هستیم و آمارها هم گویای این نکته هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر حذف مرغ از سفره مردم و یا برابری قیمت یک کیلو گوشت با اضافه کاری پرستاران اظهار کرد: اگر به دلیل برخی اشکالات برای موضوعی مسئله‌ای پیش بیاید را نباید معیار قرار بدهیم. برای نمونه زمانی وضعیت سیب‌زمینی به نحوی شده بود که سیب‌زمینی‌کاران حاضر به برداشت محصول خود نبودند. در هر صورت در شرایطی امکان دارد عرضه و تقاضا منظم نباشد اما با این وجود دولت باید کار خود را انجام دهد. اما در شرایطی که عرضه و تقاضا سالم و درست نبوده، سیاست‌گذاری‌های نهادها و شرکت‌ها صحیح نبوده را نباید به پای دولت گذاشت.

غضنفرآبادی

سیاست‌های اقتصادی دولت قابل قبول هستند

غضنفرآبادی ادامه داد: زمانی قیمت مرغ به اندازه‌ای بود که مردم نمی‌خریدند، همان باعث شد که بی‌تدبیری صورت بگیرد. البته در شرایط خاصی هم قیمت مرغ افزایش پیدا کرد، و آن همزمان با ایام عاشورا بود که مصرف میان مردم افزایش پیدا می‌کند. در مجموع اقتصاد را نباید نقطه‌ای و لحظه‌ای نگاه کرد. در مجموع سیاست‌های اقتصادی دولت قابل قبول هستند.

انتظار داریم حقوق‌ها متناسب شوند

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: البته دشمن به دنبال این است که نقاط ضعف را بزرگ را کنند، این در حالی است که حقوق‌ها و دستمزدها افزایش پیدا کردند، درآمدهایی که مشاهد می‌کنیم قابل قبول است هر چند انتظار داریم حقوق‌ها متناسب شوند. البت در برخی از ادارات امکان دارد کارمندان حقوق‌های کمتری دریافت کنند که باید به حال آنها هم فکری کرد.

ورود به انتخابات اتاق بازرگانی در حیطه کار کمیسیون قضائی نیست

غضنفرآبادی در پایان درباره ورود کمیسیون حقوقی و قضائی به حواشی پیش آمده پیرامون انتخابات اتاق بازرگانی یادآور شد:  ورود به حواشی پیش آمده پیرامون انتخابات اتاق بازرگانی در حیطه کار کمیسیون حقوقی و قضائی نیست اما مسئولینی که در این حوزه وظایفی را برعهده دارند، برای حل مشکل پیش آمده اقدام کنند، چراکه مردم انتظار دارند مشکل پیش آمده در اتاق بازرگانی حل شود.

  • ***** ارسالی در

    تادوسال پیش وحتی قبل ازانقلاب که مقصرکلی ه اتفاقات وکمبودهادولتهاو روسای آنهابودن د!

  • ارش ارسالی در

    کسی که خودش را به خواب زده با تمام شیپور های جهان هم نمیتوان بیدار کرد بخواب براد ر

  • ناشناس ارسالی در

    حالا که فهمیدید صلح با فرقه ضاله عربستان مشت محکمی به دهان مخالفان است لطفا با ا سرائیل هم صلح کنید تا مشت محکم دیگری هم زده باشید متشکرم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها